گروه اقتصادی: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رد اظهارات دولتی‌ها، می‌گوید: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون نه‌تنها سهم بخش سلامت از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده بلکه اعتبارات بودجه‌ای وزارت بهداشت هم در اولویت‌های آخر قرار گرفته است.

حسینعلی شهریاری به خبرنگار ما گفت: براساس قانون باید 10درصد از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به این بخش اختصاص داده می‌شد که این امر به‌دلیل عدم‌اجرای قانون محقق نشد. او تأکید کرد: اعتراض فعلی نمایندگان هم این نیست که چرا دولت شش هزار میلیارد تومان به این بخش نداده بلکه بحث بر سر عدم‌اجرای قانون یعنی ندادن سهم بهداشت از درآمدهای هدفمندی یارانه‌هاست.

شهریاری ادامه داد: البته اینگونه نیست که این بی‌مهری‌ها در ماه‌های اخیر و پس از اوج گرفتن تنگناهای ارزی به‌وجود آمده باشد؛ سال گذشته نیز اعتبارات بخش سلامت در آخرین اولویت‌ها قرار گرفت. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بخشی از ارقام مصوب در آخرین روزهای سال پرداخت شد، تصریح کرد: با وجود الزام دولت به پرداخت سه هزار و 150میلیارد تومان به این بخش در سال 90، دولت در روزهای آخر سال تنها دو هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت داد و مابقی را به بهانه ساخت مراکز درمانی در جاده‌های کشور به وزارت راه و شهرسازی داد.

او البته خاطرنشان کرد که وزارت راه نیز تنها بخش اندکی از اعتبارات موضوع سلامت را به این بخش اختصاص داد. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با شرایط فعلی معلوم نیست چرا دولت بر افزایش یارانه‌های نقدی تأکید دارد و می‌خواهد سهم بیماران صعب العلاج را به‌عنوان یارانه نقدی بین همه مردم توزیع کند.شهریاری پیش‌بینی کرد که با روند کنونی در آینده نزدیک شاهد افزایش بی‌سابقه دارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

کد خبر 195540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز