همشهری آنلاین: معاون ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز از جمع آوری طلا و مصنوعات موجود در بازار توسط شبکه های سودجو خبر داد و گفت: این گروه‌ها برای کسب درآمد ارزی، مصنوعات طلا را از کشور خارج می‌کنند.

مهر نوشت: مهدی ابویی از قاچاق طلا و مصنوعات آن به خارج به دلیل وجود بازار و مشتری خبر داد و گفت: در بحث طلا و مصنوعات تا 3 ماهه اول سال قاچاق به داخل کشور داشتیم که بعد از مرداد و شهریورماه سال جاری این رویه برعکس شد.

معاون ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه هم اکنون شبکه‌های سودجو طلا و مصنوعات را از بازار جمع آوری می‌کنند، اظهار داشت: این گروه‌ها برای تامین درآمد ارزی خود، نسبت به خروج این مصنوعات جمع آوری شده از کشور اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول در ستاد قاچاق کالا و ارز درباره واکنش وزارت اقتصاد و گمرک در جلوگیری از صادرات مصنوعات طلا به عنوان اقدامی پیشگیرانه در این بخش، گفت: در شهریورماه امسال وزارت اقتصاد متوجه شد که حجم صادرات مصنوعات طلا به شدت افزایش یافته است و خارج از رویه‌های معمولی کار بوده که البته این موضوع در بخش صادرات بوده است.

ابویی ادامه داد: در جریان بررسی‌های وزارت اقتصاد و گمرک مشخص شد افرادی در حال خارج کردن سرمایه‌های ملی از کشور هستند؛ بنابراین برای این کار محدودیت ایجاد شد.

معاون ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: این محدودیت باعث تشدید قاچاق مصنوعات طلا شد که البته در حال حاضر برنامه‌های خوبی برای جلوگیری از ادامه این روند تدوین شد که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

اخیرا مقامات گمرک اعلام کردند: صادرات فلزات گرانبها اعم از اینکه به صورت خام (شمش، مسکوک، قراضه و...) یا مصنوعات و زیورآلات باشد، موکول به اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 195052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز