همشهری‌آنلاین: به دنبال انتشار گزارشی که نشان می دهد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه گذشته بیشتر از پیش بینی های اولیه بوده است قیمت طلا امروز به پایین ترین حد خود در چهار ماه اخیر رسیده است.

فارس به نقل از بلومبرگ نوشت: افزایش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه گذشته موجب خواهد شد تا فدرال رزرو این کشور برنامه‌های انبساطی خود در سال 2013 میلادی را گسترش ندهد و این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

تازه ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم 2012 میلادی به بیش از 3.1 درصد رسیده است. این رقم در گزارش قبلی وزارت بازرگانی آمریکا 2.7 درصد اعلام شده بود. فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت به اجرای سیاست‌های انبساطی در سال آینده ادامه دهد.

بر این اساس فدرال رزرو آمریکا قصد دارد تا اواسط سال 2015 میلادی نرخ بهره بانکی را بدون تغییر حفظ کرده و هر ماه 45 میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص دهد. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ممکن است بهبود نسبی شرایط اقتصادی آمریکا در تصمیمات آتی فدرال رزرو این کشور برای گسترش اجرای برنامه‌های انبساطی پولی تاثیر گذار باشد.

بر این اساس قیمت هر اونس طلا امروز برای تحویل در ماه فوریه با 1.3 درصد کاهش به کمتر از 1645.90 دلار رسیده است که این پایین ترین رقم از 21 اوت به شمار می‌رود. قیمت طلا از ابتدای امسال تا کنون پنج درصد رشد داشته است.

میانگین قیمت طلا در 200 روز گذشته بیش از 1668 دلار بوده و اکنون به کمتر از این میانگین قیمتی رسیده است. موسسه تحقیقاتی استایفل نیکولاس نیز پیش بینی کرد قیمت جهانی طلا تا سه ماه نخست سال 2013 میلادی به کمتر از 1535 دلار خواهد رسید.

قیمت طلا از دسامبر 2008 میلادی تا کنون 86 درصد رشد داشته است. اجرای سیاست‌های انبساطی پولی از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا در سال‌های اخیر داشته است.

کد خبر 195064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز