گروه سیاسی: عباسعلی کدخدایی گفته که مجلس می‌تواند مجری انتخابات را تغییر دهد.

طرح مباحث تغییر مجری انتخابات چند ماه پیش مقامات دولتی را به واکنش واداشت و محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی در این رابطه گفت که اجرای انتخابات از وظایف اصلی قوه مجریه است و عدول از آن، عبور از شاکله قانون اساسی و سیره امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

سیدصولت مرتضوی، معاون سیاسی وزیر کشور نیز درباره مطرح‌شدن بحث اصلاح قانون انتخابات گفته بود که اجرای انتخابات از وظایف قوه مجریه است و واگذاری انتخابات به نهاد دیگری، تداخل وظایف قوا را به‌دنبال خواهد داشت. حالا پس از گذشت چند‌ماه عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با مشرق بار دیگر موضوع تغییر مجری انتخابات را مطرح کرده و گفته است که اگر برگزاری انتخابات اجرا بود چرا قانونگذار آمده هیأت‌های اجرایی را با ترکیب خاص تشکیل داده و انتخابات را به آن واگذار کرده؟

از ابتدا باید وزارت کشور را مرجع برگزاری انتخابات اعلام می‌کرد. قانونگذار در این 25یا 26سال گذشته انتخابات را اینگونه اجرا کرده است، بنابراین اگر به این تفسیر قائل باشیم اساسا انتخابات امر اجرایی نیست که بحث تداخل قوا پیش بیاید و می‌توان مجری را تغییر داد.

کد خبر 194887
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز