همشهری آنلاین: مجلس مصوب کرد که جانبازان بسیجی داوطلب و سرباز سپاه همانند جانبازان ارتش بر مبنای اولویت درصد جانبازی، حقوق دریافت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)، کلیات و جزئیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، یک تبصره به شرح ذیل به ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران مصوب 21مهرماه 1370 الحاق می‌شود:

تبصره- اجرای این ماده مانع پرداخت‌های مندرج در مواد 171قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصوب 21 مهرماه 1370 و 153 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران مصوب 7 مهرماه 1366 به جانبازان بسیجی و سربازان جانباز سپاهی نمی‌باشد.

مجلس مقرر کرد، دولت می‌تواند به جانبازان بسیجی داوطلب و سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانند جانبازان ارتش به تدریج و بر مبنای اولویت درصد جانبازی، از کار افتادگی و اعسار با تأمین بار مالی آن در بودجه سنواتی از سال 1392 و بعد آن، از طریق سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، حقوق پرداخت کند.

وکلای ملت مصوب کرده‌اند، آیین‌نامه اجرایی این ماده‌واحده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، رئیس سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

نمایندگان ملت با 181 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از 234 نماینده حاضر در جلسه، جزئیات طرح مذکور را به تصویب رساندند.

 

کد خبر 194800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز