گروه حوادث: چهار جوان خشن که با ایجاد رعب و وحشت و تهدید با سلاح سرد، دست به زورگیری زده بودند، از سوی بازپرس جنایی پایتخت تحت بازجویی و تحقیق قرار گرفتند.

حوادث

به‌دنبال دستگیری چهار جوان خشن که بلوتوث صحنه زورگیری بی‌رحمانه آنها از یک مرد جوان گوشی به گوشی در بین مردم پیچید و تبدیل به یک موج رسانه‌ای شد، پرونده آنها برای رسیدگی در اختیار قاضی شهریاری، بازپرس جنایی تهران قرار گرفتند. متهمان در جریان بازجویی‌های اولیه به زورگیری با سلاح سرد اعتراف کردند و ماجرای روز حادثه را موبه مو برای بازپرس پرونده شرح دادند. بازپرس شهریاری درخصوص این پرونده گفت:

براساس ماده 183قانون مجازات اسلامی، با توجه به اینکه زورگیری با سلاح سرد و ایجاد رعب و وحشت و هراس در بین مردم در حکم محاربه است، اتهام محاربه به علیرضا، سردسته این باند تفهیم شد. وی ادامه داد: سه عضو دیگر این باند به نام‌های مهرداد، میلاد و محمدعلی نیز به اتهام سرقت مسلحانه و مقرون به آزار و اخلال در نظم عمومی مورد بازجویی قرار گرفتند و بعد از انجام تحقیقات قرار بازداشت موقت برای هر چهار عضو این باند صادر شد.

شهریاری افزود: متهمان صحنه زورگیری خشن را نیز بازسازی و به جرم خود اعتراف کرده‌اند. به همین‌خاطر کیفرخواست درخصوص پرونده علیرضا(همان فردی که در فیلم منتشر شده چاقو در دست دارد و با استفاده از آن به مالباخته ضربه وارد می‌کند) به‌زودی و در روزهای آینده صادر و پرونده او برای محاکمه به دادگاه انقلاب ارسال خواهد شد. شهریاری با بیان اینکه تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد گفت: در بررسی‌ها مشخص شده که سه عضو این باند، هر کدام پنج سابقه کیفری دارند و پیش از این در بین سال‌های 86تا 91دستگیر شده و به زندان رفته‌اند. چهارمین عضو باند نیز دو فقره سابقه سرقت داشته است.

وی تأکید کرد: این زورگیران کم‌سن و سال هستند و از 20تا 22سال سن دارند و در حال حاضر بررسی‌ها در این پرونده ادامه دارد و متهمان در اختیار مأموران اداره آگاهی پایتخت هستند.

کد خبر 194560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز