گروه حوادث: مرد جوان وقتی دید برادر همسرش به‌خاطر نداشتن پول دیه باید مدت‌ها در زندان بماند برای آزادی او نقشه عجیبی کشید.

حوادث

وی با شناسایی تاجری ثروتمند قصد اخاذی 50میلیون تومانی از او را داشت اما با زیرکی مرد تاجر، نقشه‌اش ناکام ماند.چندی قبل مرد ثروتمندی به شعبه سوم دادیاری در دادسرای ناحیه یک تهران رفت و مدعی شد که یکی از آشنایانش قصد اخاذی میلیونی از او را دارد. او به دادیار عبدی گفت:

من تاجر هستم و چند سال است که در ایتالیا مشغول تجارتم. به همین‌خاطر خیلی وقت‌ها در این کشور هستم و گاهی به ایران می‌‌آیم. آخرین بار که به ایران آمده بودم شخصی با تلفن همراهم تماس گرفت و خود را مأمور معرفی کرد. وی مدعی شد که پلیس اینترپل در تعقیب من است و وقتی علتش را پرسیدم گفت که مقداری دلار تقلبی از کشور خارج کرده‌ام و به همین‌خاطر تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار گرفته‌ام.

وی ادامه داد: وقتی این موضوع را شنیدم بلافاصله به سراغ کسانی رفتم که از آنها دلار خریده بودم و گفتم که چنین اتفاقی رخ داده اما همه آنها مدعی شدند که چندین سال است که در این کار تبحر دارند و اصلا دلار تقلبی به من نفروخته‌اند. چند روزی فکرم مشغول این موضوع بود و هر لحظه احتمال می‌دادم که توسط مأموران دستگیر شوم.

حتی می‌ترسیدم به فرودگاه بروم چرا که امکان داشت دستور جلبم صادر شده باشد. روزها وقتی از خانه بیرون می‌رفتم از سایه خودم هم وحشت داشتم. نمی‌دانستم چطور باید بی‌گناهی‌ام را ثابت کنم و زندگی‌ام مختل‌شده بود تا اینکه فرد ناشناس بار دیگر تماس گرفت. او مدعی شد که از مأموران پلیس اینترپل است و حکم دستگیری مرا دارد. وی چندین بار دیگر هم با من تماس گرفت و هر روز از شماره‌های ناشناس برای این کار استفاده می‌کرد.

تماس‌هایش زندگی‌ام را به هم ریخته بود. او به من گفته بود که ممنوع‌الخروج شده‌ام و به محض اینکه به فرودگاه بروم بازداشت می‌شوم. وی همچنین مدعی شد که به‌زودی برای دستگیری من به خانه‌ام می‌آیند اما وی می‌تواند کاری کند که پرونده‌ام بسته و دستور بازداشت من لغو شود.

شاکی ادامه داد: مرد ناشناس از من خواست 50میلیون تومان به حسابش بریزم تا پرونده‌ام را مختومه کند و من وقتی پیشنهادش را شنیدم به موضوع مشکوک شدم. حدس زدم که وی دروغ می‌گوید و مأمور نیست. برای همین از او خواستم که خودش را معرفی کند اما وقتی دیدم حاضر به انجام این کار نیست، مطمئن شدم که وی قصد اخاذی از من را دارد و ماجرای جعلی‌بودن دلارها دروغ است. برای همین تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس و دادسرا خبر دهم.بعد از اظهارات مرد تاجر، تحقیقات در این پرونده آغاز شد و مأموران در ردیابی‌های ویژه موفق شدند مرد باجگیر را شناسایی و دستگیر کنند.

دیه میلیونی

این مرد به اداره پلیس انتقال یافت و وقتی فهمید رازش فاش شده، لب به اعتراف گشود و به طرح نقشه اخاذی 50میلیونی از مرد ثروتمند اعتراف کرد. وی درباره انگیزه‌اش به دادیار عبدی گفت: چند‌ماه پیش برادر همسرم با خودرویی تصادف کرده و چون مقصر حادثه بود به پرداخت دیه محکوم شد. او نتوانست این پول را تهیه کند و به زندان افتاد. این مسئله باعث ناراحتی همه اعضای خانواده شد و این در حالی بود که ما هیچ پولی برای کمک کردن به او نداشتیم.

وی ادامه داد: او مرتب از زندان با من تماس می‌گرفت و خواهش می‌کرد تا هر طور شده پول دیه را تهیه کنم اما من هیچ پس‌اندازی نداشتم. از سوی دیگر می‌ترسیدم که این مسئله باعث شود زندگی خانوادگی او از هم بپاشد و وی کارش را از دست بدهد. به همین دلیل می‌خواستم هر طور شده او را از زندان نجات دهم تا اینکه فکر اخاذی به سرم زد.

وی افزود: شاکی (تاجرثروتمند) را از طریق یکی از آشنایانم می‌شناختم و می‌دانستم که وضع مالی بسیار خوبی دارد. او هر چند وقت یک‌بار به ایران می‌آمد و می‌دانستم که در کشورهای اروپایی سرمایه‌گذاری کرده است. او در تهران نیز یک شرکت بزرگ بازرگانی داشت و خودروی گران‌قیمتی سوار می‌شد. می‌دانستم برای او 50میلیون تومان، پول بسیار کمی است.

برای همین نقشه کشیدم تا با معرفی خودم به‌عنوان مأمور پلیس اینترپل از وی اخاذی کنم. اما خیلی زود دستم رو شد و با شکایت او دستگیر شدم. حال هم پشیمانم؛ چون نه‌تنها موفق به نجات برادرهمسرم از زندان نشدم بلکه خودم هم باید به زندان بروم.بعد از اعتراف این مرد به اجرای نقشه اخاذی و جعل عنوان، برای وی قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 192921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز