گروه حوادث: با دستگیری سه مرد و یک زن که با تشکیل باند زورگیری دست به سرقت از طعمه‌هایشان می‌زدند، ده‌ها نفر با مراجعه به اداره آگاهی از آنها شکایت کردند.

سارقان

اعضای این باند که سه مرد و یک زن هستند 19شهریور‌ماه سال‌جاری با شکایت یک زن تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. شاکی مدعی بود که وقتی در یکی از خیابان‌های تهران منتظر تاکسی بوده، دو سرنشین یک موتورسیکلت به او حمله کرده و با سرقت طلاهایش، متواری شده بودند. از آنجا که این زن چهره دزدان را به‌خاطر داشت، مأموران به بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار پرداختند و زن جوان در بین تصاویر مجرمان توانست چهره یکی از سارقان را شناسایی کند.

متهم جوانی 24ساله به نام علی بود که یکی از اراذل و اوباش و مجرمان سابقه دار منطقه شهرک ولیعصر به‌شمار می‌رفت. او سال گذشته نیز به اتهام زورگیری دستگیر شده اما خرداد‌ماه امسال از زندان آزاد شده و فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته بود. تحقیقات نشان می‌داد که بردار علی به نام محمد، 25ساله نیز یکی از افراد سابقه‌دار منطقه است که مانند برادرش علی بارها به اتهام جرائم مختلف دستگیر شده و به زندان افتاده است. محمد نیز آخرین بار در سال 89دستگیر شده اما بعد از مدتی از زندان آزاد شده بود و با همدستی برادرش باند زوگیری تشکیل داده بود. با اطلاعات به‌دست آمده درخصوص دو بردار سابقه دار مأموران موفق به دستگیری آنها شدند و متهمان برای تحقیقات به اداره آگاهی انتقال یافتند.

یک زن همدست زورگیران خشن

درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت کارآگاهان با توجه به شکایت مالباخته‌ها دریافتند که این باند چهار عضو دارد و یک زن و مرد دیگر نیز با دو برادر همدست هستند. در ادامه زن 28ساله‌ای به نام پریسا و جوانی به اسم فرهاد که از دیگر اعضای این باند بودند نیز شناسایی شدند. فرهاد یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه مواد‌مخدر و سرقت بود که بعد از اطلاع از دستگیری همدستانش، زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفته بود.

جست و جو برای دستگیری وی ادامه داشت تا اینکه مأموران گشت پلیس آگاهی، 25آبان‌ماه سال‌جاری در منطقه یافت آباد به یک خودروی ماکسیما مشکوک شدند. بعد از استعلام شماره پلاک مشخص شد که خودرو سرقتی است و مأموران به راننده دستور ایست دادند اما وی فرار کرد و دقایقی بعد در جریان تعقیب و گریز خیابانی به دام پلیس افتاد. بعد از دستگیری این مرد مشخص شد که وی فرهاد، همان عضو فراری باند زورگیران است که با همدستی دو برادر و زن جوانی دست به سرقت می‌زدند. با دستگیری فرهاد و زن جوان، هر چهار عضو باند با دستور قاضی موسوی، دادیار شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران برای رسیدگی بیشتر در اختیار مأموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

افزایش مالباخته‌ها

با دستگیری متهمان و انتشار این خبر در همشهری، چندین نفر نزد پلیس رفتند و بعد از شناسایی متهمان دستگیر شده به طرح شکایت از آنها پرداختند. شواهد حکایت از این داشت که سارقان زورگیر در سرقت‌هایش از یک خودروی پراید سفید نیز استفاده می‌کردند. یکی از مالباخته‌ها پس از شناسایی پریسا (تنها عضو زن باند) به کارگاهان گفت: مدتی قبل هنگام رفتن به بوستان بانوان، یک خودروی پراید که دو مرد و یک زن سوار آن بودند از کنارم عبور کرد و این زن(پریسا) دستش را از پنجره دراز کرد و در یک چشم بر هم زدن کیفم را دزدید. من نیز موفق شدم شماره پلاک خودرو را یادداشت کنم.

بعد از شکایت این زن، مأموران به بررسی شماره پلاک خودرویی پرداختند که اعضای باند سوار آن بودند و مشخص شد که خودرو سرقتی بوده است. مالک خودرو نیز به اداره آگاهی دعوت شد و وقتی چشمش به اعضای باند افتاد، آنها را به‌عنوان دزدان ماشینش شناسایی کرد. او گفت: در منطقه یافت آباد داخل ماشینم نشسته بودم که ناگهان دو مرد به همراه یک زن جوان سوار ماشینم شدند و پس از ضرب و شتم و تهدید با چاقو، سرم را زیر صندلی بردند. سپس یکی از آنها پشت فرمان نشست و شروع به حرکت کرد.

آنها هرچه پول داشتم از من گرفتند و پس از پیاده کردن من، با سرقت ماشین از محل متواری شدند. مالباخته دیگری بعد از شناسایی متهمان گفت:29شهریور به خانه یکی از دوستانمان رفته بودیم که دخترم همراه دو نفر از دوستان هم سن و سال خود به پارک رفتند. در آنجا یک موتور سوار به آنها نزدیک شد و این زن(پریسا) بعد از پیاده شدن از موتور دست به سرقت شش حلقه النگوی دخترم زد و با همدستش متواری شد. کار آگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده صاحب ماکسیمایی را که در دام اعضای این باند گرفتار شده بود نیز شناسایی کردند.

وی در تشریح ماجرای سرقت گفت: 21آبان‌ماه در منطقه شهرری این سارقان به من حمله کردند و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند. آنها بعد از تهدید با سلاح سرد خودروی ماکسیمای مرا به سرقت بردند و بعد از آن به سرعت از محل متواری شدند. سرهنگ علی‌اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش مالباختگان، قاضی پرونده دستور انتشار عکس هر چهار متهم را صادر کرده است و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 194307
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز