«طرح کنترل مجرمان با پابند الکترونیک برای متهمانی که بیش از ۴ سابقه در پرونده شان ثبت شده، به زودی در پلیس آگاهی تهران و با دستور فرمانده فراجا اجرا خواهد شد.» سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران امروز در حاشیه طرح دستگیری سارقان حرفه ای پایتخت، این خبر را اعلام کرد.

پابند هوشمند

همشهری آنلاین - حوادث: طرح دستگیری سارقان و زورگیران پایتخت توسط ماموران اداره آگاهی تهران همچنان پا برجاست چرا که اجرای این طرح ها موجب کاهش سرقت در پایتخت شده است. تازه ترین عملیات ماموران پلیس آگاهی تهران در چند روز گذشته انجام و به دستگیری تعدادی مجرم حرفه ای شد.

در همین راستا، سردار گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران درباره دستاوردهای این طرح گفت: این طرح که با رویکرد برخورد با سارقان خشن است، توسط همکارانم در حوزه پلیس آگاهی تهران از ۳ روز گذشته آغاز شد که با دستگیری ۶۳ سارق حرفه ای خشن و سابقه دار پایان یافت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: ۲۶ نفر از مجرمان دستگیر شده، از سارقان منزل هستند و ۳۷ نفر دیگر از کیف قاپان و موبایل قاپان حرفه ای.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: محدوده سرقت سارقان دستگیر شده بیشتر در شمال، شمال شرق و غرب تهران است و از متهمان دستگیر شده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شده است.

وی ادامه داد: اغلب این مجرمان دستگیر شده، از متهمان سابقه دار هستند که علی رغم دستگیری و مجازات شدن، پس از آزادی مجددا سرقت هایشان را از سر گرفتند. به نوعی سرقت برایشان تبدیل به شغل شده است که به زودی برخوردهای قاطع با چنین مجرمانی صورت خواهد گرفت. یکی از این طرح ها، کنترل مجرمان با پابند الکترونیکی است که به دستور فرمانده فراجا به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: این طرح به نوعی بازدارنده و در پیشگیری از وقوع جرم موثر است. ضمن اینکه چنانچه این متهمان جرم را تکرار کنند به صورت الکترونیکی کنترل شده و در کمترین زمان ممکن دستگیر خواهند شد. سردار گودرزی افزود: این طرح که زیرساخت های آن فراهم شده و به زودی در پایتخت اجرایی خواهد شد، برای مجرمان حرفه‌ای با بیش از ۴ فقره سابقه است.

کد خبر 829009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha