فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۸۴۱ سارق و مالخر در طرح رعد و ۴۲۴ مجرم با جرائم دیگر در طرح کاشف خبر داد.

شاسی‌بلندهای اروپایی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح دستاوردهای طرح مشترک کاشف و رعد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با گرامی‌داشت روز زن و ولادت حضرت زهرا (س) گفت:  در این مرحله از طرح رعد در مجموع ۸۴۱ سارق و مالخر دستگیر شدند که معمولاً اغلب آن‌ها سارقان خرد هستند و توسط همکاران در پلیس آگاهی در طرح کاشف ۴۲۴ نفر که غالباً سارقان حرفه‌ای، سابقه دار و باندی هستند، دستگیر شدند.

۳۰ باند مجرمان جرائم جنایی

رحیمی عنوان کرد: ۳۰ باند مجرمان جرایم جنایی همچون قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز و زورگیری جمع دستگیری‌ها در این مرحله از کاشف بوده است که دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: در طرح کاشف حدود ۱۰ قبضه سلاح گرم از ۸۶ باند سارقان و قاتلان، آدم ربایان، جاعلان، کلاهبرداران و محکومان فراری کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: تمامی این سلاح‌ها در سرقت‌های مسلحانه توسط این افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت و بر اساس اعترافات اولیه مجرمان دستگیر شده دو هزار ۶۲۸ فقره سرقت در طرح کاشف و دو هزار و ۵۸ فقره سرقت در طرح رعد کشف شده است.

۳۰ باند سارقان خرد

رحیمی با اشاره به دستگیری ۳۰ باند سارقان خرد اظهار کرد: ۴ قبضه سلاح نیز در طرح رعد کشف شد که همگی توسط سارقان برای اعمال مجرمانه و مسلحانه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در طرح رعد ۵۲ پاتو سارقان، چهار پاتوق مالخران و ۱۰ پاتوق اوباش و ۹۴ پاتوق فروشندگان مواد مخدر منهدم شد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند مخوف پنج نفره سارقان مسلح که از کارگاه‌ها و گاراژها سرقت می‌کردند، عنوان کرد: متأسفانه این افراد در یکی از سرقت‌ها یک نفر را در حین سرقت به قتل رساندند.

رحیمی افزود: این باند که از سارقان سابقه دار تهران بودند، تلاش می‌کردند که لوازم گران بهای خودرو و موتورسیکلت را سرقت کنند و در مجموع از این باند سه قبضه سلاح کشف شد و تا این لحظه به یک فقره قتل و ۱۳ فقره سرقت مسلحانه اعتراف کردند.

باند ۴ نفره آدم‌ربایان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت: باند چهار نفره آدم ربایی که با استفاده از یک دستگاه پژو ۴۰۵ از جلوی بیمارستان فردی را می‌ربایند و از خانواده فرد مبلغ چهار میلیارد درخواست وجه کردند که در ادامه تیم‌های ویژه ما وارد عمل شدند و گروگان را در حالی که در یکی از باغات شهریار نگهداری می‌شد، سالم آزاد کردند و هر چهار نفر آدم ربا را دستگیر می‌کنند.

باندهای سرقت مسلحانه

وی از انهدام باند سه نفره سرقت مسلحانه و به عنف منازل مردم در تهران خبر داد و اظهار کرد: این باند بیشتر در محدوده شمال تهران و با استفاده از دو قبضه سلاح کمری اقدام به این قبیل اقدامات مجرمانه می‌کردند که با اقدامات ویژه پلیس آگاهی هر سه نفر دستگیر شدند.

رحیمی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند چهار نفره سارقان به عنف گفت: این افراد به همراه یک قبضه سلاح و مقادیر زیادی قمه که یکی از این قمه‌ها آغشته به خون بود، اقدام به زورگیری، سرقت به عنف و سرقت مسلحانه می‌کردند.

۳۰ سارق منزل و سارقان خودروهای شاسی‌بلند

رئیس پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری ۳۰ نفر از سارقان منزل که در قالب هفت باند حرفه‌ای فعالیت می‌کردند، نیز خبر داد و اذعان کرد: اغلب این افراد سابقه دار بودند و تا این لحظه به ۳۰ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

وی در ادامه از شناسایی و دستگیری باند سارقان خودروهای شاسی بلند غرب تهران خبر داد و گفت: اعضای باند ۹ نفره سارقان موتورسیکلت شناسایی و دستگیر شدند و تا این لحظه ۳۵ دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

فعالان شرکت‌های هرمی و دستگیری محکومان متواری

رحیمی با اشاره به شناسایی و دستگیری پنج باند فعال در حوزه شرکت‌های هرمی گفت: این باندها معمولاً افراد جویای کار را شناسایی می‌کردند و با وعده‌های دروغین خیلی از این افراد را در دفتر خود محبوس می‌کردند که متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن اشاره به دستگیری محکومان متواری اظهار کرد: ۲۵ نفر از محکومان متواری توسط همکاران در پلیس آگاهی در طرح کاشف دستگیر شدند و ۲۱ نفر نیز در طرح رعد دستگیر شدند.

دستگیری مجرمان اقتصادی؛ از قاچاق کالا تا مختل‌کنندگان بازار ارز و طلا

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی نیز در این طرح مشارکت داشت، گفت: همکاران با تشکیل ۱۳۲ فقره پرونده در خصوص قاچاقچیان کالا موفق شدند بالغ بر دو میلیون و ۸۴۰ هزار انواع کالای قاچاق را کشف کنند.

رحیمی از کشف ۳۲۶ هزار و ۴۰۰ لیتر فرآورده نفتی قاچاق خبر داد و گفت: ۵۴ خودروی قاچاق بر توقیف و ۱۴۹ نفر از قاچاقچیان کالا نیز دستگیر کردند و سه انبار بزرگ که تخلفاتی همچون احتکار و وجود کالای قاچاق را داشتند پلمب شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ارزش کل کالای قاچاق مکشوفه بالغ بر ۱۲۳ میلیارد تومان است، عنوان کرد: در حوزه برخورد با جرایم اقتصادی با رسیدگی به ۴۸ پرونده در حوزه‌های مختلف جرایم اقتصادی، موفق شدند ۶۰ نفر متهم را دستگیر کنند و ارزش اموال برگردانده شده به بیت المال بالغ بر هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در خصوص اقدامات انجام شده در یک ماه گذشته با توجه به نوسانان فراوان در حوزه ارز و طلا، با اجرای ۱۰ مرحله طرح مقابله با دلالان و اخلالگران ارزی ۱۹۸ نفر از متهمان که تعداد قابل توجه آنها از شاخه‌های اصلی بالا و پایین کردن نرخ ارز و طلا بودند، دستگیر شدند

رحیمی با اشاره به تشکیل ۳۸ پرونده اخلال ارزی برای دلالان ارز گفت: دو میلیون و ۵۸۱ هزار انواع ارز کشف شد که ارزش آن بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در فضای مجازی نیز با شناسایی ۹۲ صفحه و شبکه اجتماعی که بالغ بر ۱۶ میلیون دنبال کننده داشتند، ۶۲ نفر از گردانندگان این صفحات به پلیس امنیت اقتصادی احضار شدند و ۳۲ صفحه فعال شده که از طریق خارج هدایت می‌شدند، شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۵ واحد صنفی که در حوزه معاملات ارزی ایجاد اخلال می‌کنند پلمب شدند، گفت: ۱۸۰ گوشی و ۱۰ دستگاه لپ تاب از این افراد کشف و ضبط شد و تعدادی از سرشاخه‌های اصلی که در اتوبوس، مسجد و حسینیه فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی در پایان اظهار کرد: سه نفر از عوامل اصلی که از تهران به اصفهان فرار کرده بودند با عملیات ضربتی شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر 735025
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha