گروه حوادث: سه دزد زورگیر با شناسایی پیرزن‌ها در خیابان‌های خلوت به سراغ آنها می‌رفتند و با تهدید چاقو طلاها و کیفشان را سرقت می‌کردند.

متهم

اعضای این باند که همه سرقت‌های‌شان را در استان گیلان رقم زده‌اند، بعد از ارتکاب چند سرقت در هر شهر، راهی شهر دیگری می‌شدند تا پلیس نتواند آنها را دستگیر کند. متهمان که از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت و کیف‌قاپی هستند در حدود 20روز، چندین سرقت را در شهرهای مختلف گیلان رقم زدند و از همان زمان تحت تعقیب کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان می‌گوید: «وقتی با شکایت‌های مختلف درخصوص زورگیری از زنان، به‌خصوص پیرزن‌ها قرار گرفتیم، تیمی از کارآگاهان مأمور رسیدگی به پرونده شدند. از آنجا که بیشتر طعمه‌های دزدان، زنان مسن بودند و آنها به‌خاطر ترس و وحشت چهره دزدها را به خوبی به‌خاطر نداشتند، مأموران برای چهره نگاری از متهمان با مشکل روبه‌رو شدند اما با این حال توانستند با کمک شاکیان تصویری فرضی از سارقان موتورسوار به‌دست آورند.»

همین تصویر فرضی در اختیار تمامی تیم‌های گشت پلیس قرار گرفت و دستور بازداشت سارقان صادر شد. چند روز پیش یکی از تیم‌های گشت در حال عبور از یکی از خیابان‌های رشت دو جوان موتورسوار را دیدند که چهره‌شان شباهت زیادی به دزدان تحت تعقیب داشت.

مأموران این دو جوان را زیرنظر گرفتند و آنها را تعقیب کردند. لحظاتی بعد آنها وارد یکی از کوچه‌های خلوت شدند و در نزدیکی زن سالخورده‌ای که از آنجا می‌گذشت توقف کردند. مأموران که مطمئن شده بودند آنها همان دزدان تحت تعقیب هستند، ماجرا را به دیگر تیم‌های گشتی خبر دادند و همزمان با حمله سارقان به پیرزن، عملیات دستگیری آنها کلید خورد. دزدان وقتی خودروی پلیس را در کوچه دیدند سوار موتور شدند و پابه فرار گذاشتند اما در همین هنگام تیم‌های گشتی دیگر هم از راه رسیدند و مردان موتورسوار محاصره شدند. دو متهم جوان بعد از دستگیری به اداره آگاهی منتقل شدند و با اطلاعاتی که از آنها به‌دست آمد، مخفیگاه سومین عضو باند شناسایی و او نیز دستگیر شد.

سرهنگ کریمی ادامه می‌دهد: «اعضای این باند از سوی مالباختگان شناسایی شدند و در بازجویی‌ها به حدود 14فقره گردنبند قاپی و 11فقره کیف قاپی اعتراف کردند. آنها مدعی شدند که با شناسایی زنان مسن و میانسال در کوچه‌های خلوت به سراغ آنها می‌رفتند و با چاقو طعمه هایشان را تهدید می‌کردند که النگو، گردنبند و کیف دستی‌‌شان را در اختیار آنها قرار دهد.»

وی با اشاره به اینکه هر سه متهم از مجرمان سابقه دار هستند که اعتیاد شدیدی به مواد‌مخدر دارند می‌گوید: «آنها سرقت هایشان را در گروه‌های دو نفری و با استفاده از یک موتورسیکلت انجام می‌دادند و برای اینکه دستگیر نشوند بعد از ارتکاب چند سرقت در یکی از شهرهای گیلان، راهی شهر دیگری می‌شدند و در آنجا به سرقت ادامه می‌دادند.» به گفته رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.

کد خبر 191842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز