گروه حوادث: مأموران پلیس زمانی موفق به شناسایی عامل قتل مرد جوان شدند که وی با خوردن قرص برنج دست به‌خودکشی زده بود.

چند روز قبل با پیداشدن جسد مردی در رودخانه‌ای حوالی شهرستان رودبار، کارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان با معمایی جنایی روبه‌رو شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که حدود دو هفته از قتل مرد جوان می‌گذرد و آثار جراحات روی بدنش و کبودی گردنش حاکی از آن بود که وی ابتدا خفه شده و سپس هدف اصابت ضربات چاقو قرار گرفته است.

با شروع تحقیقات برای کشف راز جنایت، کارآگاهان تلاش برای شناسایی هویت قربانی را آغاز کردند. آنها با بررسی پرونده افراد گمشده و کسانی که ناپدید شدنشان به پلیس گزارش شده بود دریافتند که مقتول جوانی به اسم حمید است که در شهرستان رشت زندگی می‌کند. تیم تحقیق راهی خانه قربانی شد و به پرس و جو از اعضای خانواده‌اش پرداخت. درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوان فردی کاملا آرام بوده و با هیچ‌کس دشمنی نداشته است، آنچه توجه پلیس را به‌خود جلب کرد این بود که وی به تازگی با پسر جوانی به نام یاسر برسر مسائلی دچار اختلاف شده بود.

کارآگاهان متوجه شدند که یاسر از مدتی قبل به تصور اینکه مقتول برای خانواده‌اش مزاحمت ایجاد کرده چند بار با وی مشاجره کرده بود بنابراین احتمال داشت که جنایت نیز بر سر همین اختلاف صورت گرفته باشد. کارآگاهان برای پی‌بردن به راز جنایت راهی خانه یاسر شدند اما وی همزمان با جنایت خانه را ترک کرده و ناپدید شده بود.

این مسئله شک پلیس را بیشتر کرد و مأموران به تصور اینکه وی به خانه باز خواهد گشت، آنجا را زیرنظر گرفتند. چند روز بعد خبر رسید که یاسر به خانه برگشته اما مأموران پلیس زمانی در آنجا حاضر شدند که جسد بی‌جان مقابل اعضای خانواده‌اش قرار گرفته بود. خانواده یاسر با دیدن مأموران گفتند که پسرشان به محض برگشت به خانه مدعی شده که وی حمید را به‌خاطر اختلافاتی که با او داشته به قتل رسانده و سپس اقدام به خوردن قرص برنج کرده است. او تنها چند دقیقه بعد از این اعتراف هولناک، بی‌حال روی زمین افتاده و پیش از آنکه تلاش‌های پزشکی برای نجاتش آغاز شود، جانش را از دست داده است.

سرهنگ عبادلله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: با مرگ عامل جنایت، بررسی‌ها نشان داد که ادعای وی درخصوص خودکشی با خوردن قرص درست بوده و این در حالی است که خانواده وی می‌گویند او فقط به جنایت اعتراف کرده و درباره انگیزه و نحوه ارتکاب جرم چیزی به آنها نگفته است. وی افزود: با این حال تحقیقات کارآگاهان نشان می‌دهد که عامل جنایت بعد از به قتل رساندن مقتول در رشت، جسد او را به رودبار منتقل کرده و در رودخانه انداخته و سپس خودروی وی را نیز در شهرستان قزوین رها کرده است. به گفته سرهنگ کریمی، تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 196868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز