کرمان: اجرای طرح کپرزدایی طی سال‌های اخیر یکی از اهداف اصلی مسئولان در جنوب کرمان است اما با وجود ساخت خانه‌ها مردم ترجیح می‌دهند در کپر زندگی کنند، این مسئله این سؤال را در ذهن تداعی می‌کند که آیا اجرای طرح کپرزدایی کارشناسی است.

کپرنشینی

به گزارش مهر، جنوب استان کرمان بدون شک یکی از مناطق محروم کشور محسوب می‌شود که هر چند با تشکیل ستاد راهبری جنوب و اقداماتی که در چارچوب این ستاد انجام شد شاهد بروز تحولاتی در ابعاد مختلف اقتصادی، صنعتی و فرهنگی بود اما گویی عمق محرومیت این منطقه که به بی‌توجهی سال‌های متوالی مسئولان و خان محوری در دوران طاغوت‌ بازمی‌گردد آنچنان عمیق است که محرومیت زدایی کامل از این منطقه به سال‌ها توجه و صرف بودجه مناسب نیاز دارد.

یکی از طرح‌هایی که در سه دولت قبل در جنوب کرمان انجام شده و همچنان نیز ادامه دارد طرح کپر‌زدایی بود. سرپرست کمیته امداد در آخرین سفری که به استان کرمان داشت از طرح کپرزدایی به‌عنوان یک اشتباه بزرگ یاد کرده و آن را از ابتدا یک اشتباه دانسته است و گفته که کپرزدایی در واقع همان دخالت در زندگی سنتی و کپر نشینی بوده و این مسئله را مطرح کرده است که باید طرح به‌گونه‌ای از نخستین روزها طراحی می‌شده است که به بهسازی کپر‌ها بینجامد.

کد خبر 194353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز