همشهری آنلاین: براساس مطالعات انجام شده دراستان تهران اعتیاد در راس آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و مفاسد اخلاقی در رده بعدی این آسیب‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران  در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: بر اساس مطالعه و رصد وضعیت اجتماعی استان تهران به صورت تفکیکی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران شناسایی و دستورالعمل کاهش آن نیز تهیه شده است.

 محمدعلی عرفامنش با بیان اینکه به صورت مرتب آسیب‌های اجتماعی شهر تهران رصد می‌شود، افزود: آسیب اجتماعی استان و شهر تهران بر اساس فراوانی، تاثیرگذاری بر امنیت روانی جامعه و میزان هزینه‌های مادی و معنوی آن بررسی می‌شود.

 وی با بیان اینکه کمیته بررسی معضلات و آسیب‌های اجتماعی استان تهران تشکیل شده است، افزود: این کمیته ماموریت دارد آمار و اطلاعات و داده‌های موجود را با نقطه نظرات اندیشمندان اجتماعی مطابقت کنند تا آسیب‌هایی که بیشتر جامعه را تهدید می‌کند، شناسایی و برای آن‌ها دستورالعمل مناسب تهیه شود.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران از شناسایی آسیب‌های اجتماعی در سطح استان تهران خبر داد و گفت: اعتیاد، مهاجرت و حاشیه نشینی و تبعات ناشی از آن، فقر اقتصادی در برخی از مناطق استان به ویژه در مناطق حاشیه نشین، طلاق، تکدی‌گری در انواع مختلف از جمله دست فروشی، فال فروشی و حتی فال گیری و مفاسد اخلاقی اعم از پدیده بد حجابی زنان خیابانی آسیب‌های اجتماعی هستند که استان تهران را تهدید می‌کنند.

 وی ادامه داد: ‌این آسیب‌ها شناسایی شده‌اند و برنامه‌ای در راستای کاهش این آسیب‌ها برای دستگاه‌های اجرایی از بعد اجتماعی و فرهنگی تهیه شده است اما آنچه حائز اهیمت این است که اقدامات حوزه اجتماعی استانداری تهران با اقدام قوه قضاییه درتشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم همزمان شده است.

 به گفته عرفامنش به خواست ریاست قوه قضائیه، شورای پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است و ما امیدواریم در سال جاری اقدامان ارزنده‌ای برای کاهش آسیب‌های شناسایی شده انجام شود.

کد خبر 170104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز