همشهری آنلاین: مدیرکل اورژانس اجتماعی (123) گفت: همسرآزاری، کودک‌آزاری، اقدام به خودکشی و سالمندآزاری عمده‌ترین دلیل تماس‌ با اورژانس اجتماعی است.

کمک آسیب اجتماعی

 مجید ارجمندی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 210 هزار تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شده است، افزود: از این میان 44 هزار تماس منجر به ارائه خدمات شده است.

 وی با بیان این که در حال حاضر خط تلفنی 123 اورژانس اجتماعی و مراکز مداخله در بحران اورژانس، به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ارائه خدمات ماشین‌های اورژانس در گروی تامین نیروی انسانی است، ضمن اینکه از مراکز درخواست شده تا تعدادی از خودروها در طول شب آماده ارائه خدمات باشند.

 مدیرکل اورژانس اجتماعی در ادامه با بیان اینکه اورژانس اجتماعی تهران دارای 21 دستگاه خودرو است، عنوان کرد: ظرفیت استان تهران بیش از این است و در صورت تامین نیروی انسانی مورد نیاز تعداد خودروها دو برابر می‌شود.

 ارجمندی در ادامه گفت: در حال حاضر 198 دستگاه خودروی اورژانس، 144 مرکز مداخله در بحران و اورژانس و 101 پایگاه خدمات اجتماعی در کشور مشغول فعالیت هستند.

 وی همچنین با بیان اینکه تعداد مراکز اورژانس اجتماعی تا پایان برنامه توسعه پنج ساله از 144 شهرستان به 400 شهرستان افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این موضوع به تامین خودرو و بودجه نیاز است.

 نیاز بودجه 20 میلیارد تومانی اورژانس اجتماعی برای حفظ وضعیت فعلی

 به گفته وی، اورژانس اجتماعی برای حفظ وضعیت فعلی نیازمند 20 میلیارد تومان بودجه است و تحقق هرگونه برنامه توسعه‌ای نیازمند تخصیص بودجه بیشتر است.

 مدیرکل اورژانس اجتماعی در ادامه گفت: عمده‌ترین مشکل اورژانس اجتماعی تامین نیروی انسانی است چرا که توسعه اورژانس نیازمند به کارگیری نیروی انسانی دارای ثبات شغلی و آموزش دیده است.

 ارجمندی در ادامه عنوان کرد: در لایحه اورژانس اجتماعی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست بررسی است، راهکارهایی برای حل مشکل نیروی انسانی از حیث مجوزهای استخدام و مشکلات اعتباری، اندیشیده شده است.

کد خبر 160350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز