جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات تونس روز جمعه اعلام کردند که صخر الماطری داماد زین العابدین بن علی دیکتاتور مخلوع این کشور در جزایر سیشل در اقیانونس هند بازداشت شده است.

داماد دیکتاتور مخلوع تونس بازداشت شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از تونس، الماطری که به طور غیابی در تونس به فساد مالی محکوم شده است، قبل از سقوط رژیم پدر زنش در جریان قیام مردمی سال 2011 تونس به قطر گریخت، اما امیرنشین قطر با اخراج وی در ماه سپتامبر (شهریور ماه) موافقت کرد.

مشاور ˈنورالدین بحیریˈ وزیر دادگستری تونس گفت که الماطری حین تلاش برای ورود به جزایر سیشل با یک گذرنامه دیپلماتیک بدون اعتبار بازداشت شد و توسط پلیس سیشل تحت بازجویی قرار گرفت.

وزیر دادگستری تونس نیز اعلام کرد که کشورش اقدامات لازم برای استرداد وی را به کار خواهد بست.

وی افزود: صخر الماطری پس از ترک قطر به سیشل رفت. مقامات سیشل تحقیقی را در مورد وی آغاز کردند، زیرا وی در معرض حکم بازداشت بین المللی قرار داشت و تاریخ اعتبار گذرنامه اش به سر آمده بود.

بن علی و خانواده اش عادت داشتند قبل از انقلاب تونس، برای تعطیلات به طور محرمانه به جزایر سیشل سفر کنند.

الماطری که گفته می شد داماد مورد علاقه بن علی و جانشین احتمالی وی است، سال گذشته به دلیل فساد مالی و کلاهبرداری به 16 سال زندان و پرداخت 97 میلیون دینار (61 میلیون دلار) جریمه محکوم شد.

تونس از کشورهای میزبان اعضای فراری خانواده بن علی خواسته است آنها را به میز محاکمه کشانند و دارایی هایشان را به تونس بازگردانند.

این کشور بارها از عربستان سعودی خواستار استرداد بن علی شده است. بن علی به همراه همسرش در عربستان پناه گرفته اند.

بن علی به دلیل ریاست بر سرکوب خونبار اعتراضات در تونس، به طور غیابی به حبس ابد محکوم شده است.

کد خبر 194308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز