چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس جمهوری با تاکید بر سیاست قطعی جمهوری اسلامی‌ایران برای گسترش روابط همه جانبه با کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای حوزه شرق آسیا و اقیانوسیه بر اساس احترام متقابل به اصول مورد قبول به ویژه عدالت و معنویت تصریح کرد:

رعایت و توجه به اصول و فطرت‌های بشری در سیاست خارجی به ویژه عدالت خواهی‌ موجب تمایل بیش از پیش کشورهای مختلف به توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی‌ایران است.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار وزیر امور خارجه‌ و سفیران و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی‌ایران در کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه، با اشاره به نقش مهم سفرا در انتقال و معرفی فرهنگ کشور به علاقمندان در کشورهای مختلف جهان گفت: سفیران جمهوری اسلامی‌ایران، سفرای اخلاق و فرهنگ اسلامی‌هستند و پاکی، صداقت، هوشمندی، برادری و دلسوزی از مهمترین ویژگی‌های آنهاست.

احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران بر اساس آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی‌خواستار تامین سعادت و رفاه همه انسان‌ها در اقصی نقاط جهان است تاکید کرد: بازگشت به مسیر الهی و تغییر ارتباطات ناعادلانه حاکم بر جهان تنها راه نجات بشریت و حل مشکلات جهانی است و در این راستا باید فرهنگ متعادل اسلامی‌به همه ملت‌ها معرفی شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی قابلیت‌ها و استعدادهای کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه را فراوان دانست و تاکید کرد: سفیران جمهوری اسلامی‌ایران علاوه بر شناخت ظرفیت‌های محل ماموریت، می‌توانند با آگاهی از توانایی‌های گوناگون داخلی از جمله در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، علمی‌،پزشکی و فناوری زمینه گسترش مناسبات با این کشورها را فراهم کنند.

وی همچنین لزوم برنامه‌ریزی به منظور برقراری روابط با کشورهای مختلف را خاطر نشان کرد و افزود: تشکیل ستاد کشورهای منطقه آسیای شرقی و اقیانوسیه، برگزاری منظم جلسات سفیران و نمایندگان ایران در کشورهای این منطقه و پشتیبانی وزارت امور خارجه از سفیران ایران ضروری است.

در ابتدی این دیدار و پیش از سخنان رئیس جمهور وزیر امور خارجه‌ گزارشی از برگزاری نشست سفیران و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی‌ایران در کشورهای آسیای شرقی و اقیانوسیه ارائه کرد و شماری از سفیران ایران در این کشورها نیز گزارشی از آخرین اوضاع محل ماموریت و اقدامات و برنامه‌های خود در راستای گسترش روابط با این کشورها بیان کردند.

کد خبر 19397

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز