گروه حوادث: پسربچه شش ساله وقتی سرگرم بازی بود ناگهان سکه 25تومانی را بلعید و گرفتار حادثه‌ای وحشتناک شد.

امیر علی

اشتباه تیم جراحی، اشتباه این پسربچه شش ساله را تکمیل کرد و او را تا یک قدمی مرگ برد.پدر و مادر امیرعلی جوانمرد، 11آذر‌ماه امسال سراسیمه پسرشان را به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل کردند تا فرزندشان را از حادثه عجیبی که گریبانگیرش شده بود، نجات دهند.

او سکه 25تومانی را قورت داده بود و تیم جراحی بیمارستان تصمیم گرفت با انجام عمل آندوسکوپی، سکه را خارج کند. پس از این عمل بود که حال پسربچه شش ساله بد و بدتر شد چراکه مری و ریه او پاره شده بود به‌طوری‌که اکنون گلو و شکم امیرعلی را سوراخ کرده‌اند و او تا مدت شش ‌ماه باید از طریق سرنگ غذا بخورد.

ماجرا چه بود؟

علیرضا جوانمرد، پدر کودک شش ساله در گفت‌وگو با همشهری توضیح‌داد: روز حادثه امیرعلی در خانه مشغول بازی بود. او تعدادی سکه در دست داشت و با آنها بازی می‌کرد که ناگهان یکی از آنها را قورت داد. همان لحظه به سراغ مادرش رفت و از او خواست تا به وی آب بدهد چراکه سکه در گلویش گیر کرده بود و می‌گفت که احساس خفگی می‌کند.

وی ادامه داد: همسرم که نگران شده بود، با من تماس گرفت. من هم فورا خودم را به خانه رساندم و با همسرم، پسرم را به بیمارستان بردیم. از آنجا ما را به بیمارستان دیگری فرستادند و همان روز پسرم تحت عمل جراحی قرار گرفت. پزشکان به ما گفتند که باید او را عمل و سکه را خارج کنند اما بعد از اینکه پسرم از اتاق عمل بیرون آمد به ما گفتند که سکه به‌زودی دفع می‌شود.

پس از عمل

وی ادامه داد: بعد از عمل جراحی امیرعلی مرتب بیتابی می‌کرد و از ناحیه شکم درد شدیدی داشت. ابتدا تصور کردیم که طبیعی است اما دردش همچنان بیشتر می‌شد و او احساس خفگی داشت. آن شب همسرم در بیمارستان نزد امیرعلی مانده بود و من مرتب با او در تماس بودم تا حالش را بپرسم. حرف‌های همسرم نگرانم کرده بود. تا اینکه نیمه شب با من تماس گرفت و خواست به بیمارستان بروم. می‌گفت حال امیرعلی اصلا خوب نیست و تنگی نفس دارد.

من به سرعت خودم را به بیمارستان رساندم. آن شب امیرعلی را با آمبولانس به بیمارستان دیگری فرستادند که در آنجا بعد از معاینه مشخص شد که دچار خونریزی داخلی شده است. پزشکان اعلام کردند که اشتباه تیم جراحی باعث این وضعیت شده است چراکه هنگام عمل، آندوسکوپی انجام داده‌اند که این موضوع باعث شده سکه قسمتی از ریه و مری پسرم را پاره کند.

برای همین او دچار خونریزی شده بود. پزشکان گفتند که باید فورا او را عمل کنند و در غیر این‌صورت ممکن است امیرعلی با خطر مرگ روبه‌رو شود. پزشک جراح پیش از عمل به من گفت که حال پسرم به‌شدت وخیم است و امکان دارد از زیر عمل زنده بیرون نیاید. من دست به دامان خدا شدم و دعا کردم تا پسرم زنده بماند. لحظات به کندی می‌گذشت تا اینکه اضطراب من و همسرم به پایان رسید و به لطف خدا عمل جراحی با موفقیت به پایان رسید.

پزشکان سکه را از شکم پسرم خارج کردند اما همچنان امیرعلی در وضعیت خوبی نبود. او هشت روز در قسمت‌آی سی یو بستری بود و 19آذر‌ماه بالاخره به بخش منتقل شد. روزی که پسرم را در بخش ملاقات کردم، با دیدن وضعیت او اشکم سرازیر شد. به‌خاطر یک اشتباه، زندگی پسرم مختل شد. حالا پزشکان گلو و شکم امیر علی را سوراخ کرده‌اند و فعلا از طریق سرم تغذیه می‌کند. بعد از آن شش ‌ماه باید از ناحیه گلو و با سرنگ غذا بخورد تا پس از آن قسمتی از روده‌اش را ببرند و به مری‌اش پیوند دهند.

این مرد افزود: وقتی متوجه شدم که اشتباه هنگام عمل جراحی پسرم را به این وضعیت انداخته است به همان بیمارستانی که نخستین عمل را انجام دادند رفتم و به طرح شکایت پرداختم. حتی در آنجا شنیدم که یک رزیدنت جراحی با حضور استادش در اتاق عمل پسرم را جراحی کرده و این اتفاق افتاده است. در این مدت درگیر پسرم بودم اما به‌زودی قصد دارم به دادسرای جرائم پزشکی بروم و به طرح شکایت از تیم جراحی بپردازم.

کد خبر 193953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز