دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

گروه حوادث: پدر و مادر محمد روزی که صدای اذان او را از بلندگوی مهدیه نشنیدند، فهمیدند که حادثه‌ای برایش رخ داده است.

مرگ مغزی

آنها وقتی باخبر شدند که پسرشان در تصادف دچار مرگ مغزی شده است، اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
دایی محمد در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: 12سال بود که محمد خادم مهدیه تهران بود. یعنی از هفت سالگی به آنجا می‌رفت و خدمت می‌کرد. 12سالش بود که شروع کرد به اذان گفتن. او معمولا در مسجد محله‌شان در حوالی میدان رازی و مهدیه تهران اذان می‌گفت. حتی سال گذشته در مراسمی که دکتر قالیباف شهردار تهران در آن حضور داشت، وی به‌خاطر اذان دلنشینی که گفت از شهردار هدیه دریافت کرد.

او ادامه داد: محمد از وقتی در دانشگاه قبول شده بود و به شهر دیگری می‌رفت، فقط آخرهفته‌ها فرصت پیدا می‌کرد که در مسجد و مهدیه حاضر شود و اذان بگوید. پنجشنبه 20مهرماه نیز طبق برنامه‌ای که داشت راهی مهدیه شد. او معمولا تا صبح در مهدیه می‌ماند و بعد از اینکه اذان صبح را می‌گفت، به خانه برمی‌گشت. آن شب اما حدود ساعت 12 محمد تصمیم می‌گیرد همراه یکی از دوستانش با موتور برای زیارت به حرم عبدالعظیم(ع) برود. در بین راه به‌علت اینکه سرعتشان زیاد بوده با گاردریل برخورد می‌کنند و روی زمین می‌افتند. دوستش که راکب موتور بوده همان لحظه در اثر شدت ضربات جان می‌بازد اما محمد که هنوز زنده بود به سرعت به بیمارستان منتقل می‌شود. صبح جمعه، پدر و مادرش که در مهدیه بودند وقتی صدای اذان او را نشنیدند، نگرانش شدند و با موبایل دوست وی تماس گرفتند. آنجا بود که در جریان تصادف قرار گرفتند و راهی بیمارستان شدند.

وی ادامه داد: محمد چند روزی در قسمت‌ آی‌سی‌یو بیمارستان بستری بود تا اینکه پزشکان بعد از انجام معاینات اعلام کردند که وی در اثر ضربه‌ای که به سرش وارد شده دچار مرگ مغزی شده و ضریب هوشیاری‌اش پایین آمده است. این یعنی اینکه او دچار مرگ مغزی شده بود. وقتی این موضوع را شنیدم با پدر و مادر او صحبت کردم تا اینکه آنها رضایت دادند اعضای بدن پسرشان به بیماران نیازمند اهدا شود.

در همین حال ساناز دهقانی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا در بیمارستان سینا در این‌باره گفت: با رضایت خانواده محمد، عمل جراحی انجام شد و چهار عضو بدن او ازجمله دریچه‌های قلب، دو کلیه و کبد به بیمارانی که در صف انتظار بودند اهدا شد.

کد خبر 191843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز