همشهری آنلاین: اولین پایگاه خبری تحلیلی مارکت هنر در ایران به نشانی iranartmarket.com رسماً فعالیت خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری تحلیلی مارکت هنر ایران با هدف ارائه اخبار بازار هنر ایران و جهان و ارائه آمار و اطلاعات فروش آثار هنری ایرانیان در حراج‌های بین المللی و ارائه اطلاعات جنبی درباره بازار، اقتصاد هنر و بنگاه‌های اقتصاد هنر در ایران و جهان آغاز به کار کرده است.

این پایگاه خبری در مرحله بعد قرار است بر ارائه تحلیل‌های اقتصادی روی داده‌های بازار و راه اندازی فروشگاه آثار تجسمی هم تمرکز یابد.

پرویز براتی، مدیر این وب سایت درباره محتوای آن گفت: «محتوای سایت شامل چهار دسته کلی است: اخبار، بانک اطلاعاتی و آمار‌ها، تحلیل بازار و اطلاعات جنبی درباره اقتصاد هنر».

براتی که سابقه ده سال فعالیت مستمر روزنامه نگاری در کارنامه خود دارد، در مورد چگونگی فعالیت این وب سایت اضافه کرد: «در آغاز، سایت به صورت هفتگی به روز رسانی می‌شود و در ادامه فعالیت، به تناسب تعداد مراجعه کنندگان، زمان به روز رسانی به صورت روزانه خواهد شد».

او تصریح کرد: «ما تمام تلاش خود را بر بی‌طرفی در ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌ها به کار خواهیم بست. این سایت در وهله اول به پوشش اخبار فروش حراج‌های بین المللی هنرمندان ایرانی می‌پردازد و در مواقع دیگر سال اخبار مهم خرید و فروش‌ها و گزارش وقایع مهم بازار هنر جهان را ارائه می‌کند.

از آنجا که این سایت، خبرنگار اختصاصی در محل برگزاری حراج‌ها خواهد داشت، با ارسال مواد خبری در صدد است به صورت یک سایت پرمراجعه برای عموم علاقمندان و مرجع برای خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها تبدیل شود که این امر جدای تولید اعتبار برای محتوای سایت، ارزش آگهی‌ها و گزارش‌های آن را افزایش می‌دهد.

ارائه گزارش‌های سریع و مستقیم از فضا و نتایج حراج‌ها، عکس‌های اختصاصی از سالن نمایش، سالن حراج و افراد سر‌شناس، فیلم‌های کوتاه و کم حجم از روند چکش خوردن آثار مهم و مصاحبه‌های اختصاصی خیلی کوتاه یا بلند با افراد سر‌شناس ایرانی و خارجی حاضر در حراج از دیگر محتویات این سایت است.

در مواقع دیگر، بخش اخبار -‌‌ همان طور که اشاره شد - به اخبار اقتصادی مهم در بازار هنر ایران مانند خبر نمایشگاه‌ها و اکسپو‌ها و فروش‌های خیریه و ... خواهد پرداخت.

در بخش اخبار بین الملل نیز اخبار مهم اقتصاد هنر دنبال خواهد شد».

همچنین این وب سایت می‌تواند دارای یک خبرنامه قابل ارسال با ایمیل باشد که به شکل گاهنامه اخبار جدید و آخرین مطالب به روز شده سایت را برای مشترکان گزارش یا ارسال کند.

حراج‌های مورد نظر این سایت شامل حراج‌های ساتبی، بونامز، فیلیپس، کریستی، اُپرا، ایام، جم آرت، آرت کوریل و... خواهد بود.

منابع بانک اطلاعاتی و آمار‌ها شامل کاتالوگ‌های حراج‌ها، نتایج منتشر شده توسط وب سایت حراج‌ها و دیگر سایت‌های معتبر خارجی است.

به گفته مدیر پایگاه خبری تحلیلی مارکت هنر ایران، هزینه گرداندن وب سایت از محل آگهی‌ها و تبلیغات تامین خواهد شد.

براتی در خاتمه خاطر نشان کرد: «پس از شش سال حضور مستمر هنرمندان ایرانی در حراج‌های جهانی شاهد تاثیرات مثبت و منفی این حراج‌ها هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مارکت هنر ایران در صدد آن است تا ضمن بازبینی این شش سال، به واکاوی جریان اقتصاد هنر در داخل و خارج بپردازد».

کد خبر 193655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز