دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هم‌اندیشی «تفسیر اثر هنری» سه‌شنبه 28 آذر توسط پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرهنگستان هنر، در این هم‌اندیشی که هفته گذشته بخش دانشجویی آن برگزار شد با حضور اساتید و پژوهشگران برجسته کشور،مقالات برگزیده ارائه می‌شوند.

همچنین در افتتاحیه امیر نصری، دبیر علمی هم اندیشی، و سید کمال حاج سید جوادی، رییس پژوهشکده هنر، سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در بخش نخست این نشست ندا اخوان درباره «مبانی تفسیری در ایران باستان و تاثیر آن بر تفسیر آثار هنری»، هادی ربیعی درباره «کاربرد گونه شناسی در تفسیر هنر مسیحی قرون وسطی»، امیر نصری درباره «تثلیث رسانه، تصویر و جسم» و محمد اعظم زاده درباره «رویکرد تفسیری به صورت و معنا در‌ آثار مذهبی ایران» به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

بخش دوم این هم‌اندیشی نیز سید محمدرضا بهشتی درباره «اندیشه های فلسفی و آثار هنری»، امیر مازیار «انکشاف حقیقت در اثر هنری (بررسی دیدگاه گادامر)»، اسماعیل پناهی «تاملی بر جایگاه مفهوم زمان در فهم و تفسیر آثار سینمایی و معماری»، مجید پروانه پور درباره «هاله اثر هنری: نقش زبان در نفوذ به اثر هنری» سخنرانی می‌کنند.

در بخش سوم نیز بهنام کامرانی با عنوان «پرواز رمزی جبرئیل» و حمیدرضا دیبازر با عنوان «تفسیر یک قطعه موسیقی،مطالعه موردی قطعه "فرونگ"» ارائه مقاله خواهند کرد.

هم‌اندیشی «تفسیر اثر هنری» روز سه‌شنبه 28 آذرماه از ساعت 10 در تالار فارابی دانشگاه هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، روبروی خیابان بزرگمهر، دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.

شرکت در این هم‌اندیشی برای عموم علاقمندان آزاد است.

 

کد خبر 194633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز