چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم پایانی و اهدای جوایز کارگاه پوستر با موضوع مخابرات با حضور مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و اساتید و هنرمندان گرافیست در نگارخانه ایوان برگزار شد.

نمایشگاه طراحی پوستر

به گزارش همشهری آنلاین، در ابتدای این مراسم، دکتر داوود زارعیان مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: اگر در گذشته دریافت خط تلفن ثابت تنها خواست هموطنان در اقصی نقاط کشور بود، اما امروز به مدد زیر ساخت ها و امکاناتی که مخابرات، فراهم کرده است هر لحظه شاهد افزایش مطالبات و ارائه درخواست های جدیدی از سوی مشترکان این صنعت هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای ابلاغ و دریافت پیام میان ذینفعان مخابرات که خود نیز از تعدد و ویژگی‌های متنوعی تشکیل شده‌‌اند، بایستی از زبانی ظریف، ساده و قابل فهم برای اکثریت ایشان بهره جست افزود: این، میسر نیست مگر با استفاده از زبان هنر.

زبان هنر، زبان اعجازآمیزی است که قادر می باشد پیچیده ترین پیام ها را در ساده ترین و روان ترین شکل ممکن به مخاطب ابلاغ کند.

همچنین در این مراسم فرزاد ادیبی مدرس این کارگاه گفت: وقتی کارگاهی در حیطه گرافیک صورت می‌گیرد، دیگر فقط طراحی یک محصول همچون پوستر مطرح نیست بلکه روند تولید یک محصول گرافیکی از ذهنیت تا عینیت، مسیر پر راز و درازی است که بی گمان بلندتر از تولید یک اثر نقاشی است؛ چرا که مسیر گرافیک از مبدا سفارش آغاز و به مقصد انتشار می‌رسد.

وی در ادامه افزود: می‌دانیم که گنجاندن کل مسیر و همه روند در یک ورک شاپ چند روزه امکان پذیر نیست و برآن شدیم که برای کارگاه طراحی پستر مخابرات، بیشترین تلاش را به کار بندیم و نتیجه این کارگاه 3 روزه، با توجه به ناهمگونی سطح توانایی شرکت کنندگان نتیجه قابل قبولی بود.

سپس امیرعباس تقی پور مدیر عامل شرکت فرهنگ فیلم تهران با تاکید براینکه این اقدام باید به الگویی برای روابط عمومی سازمان ها و ادارات تبدیل شود گفت: برگزاری کارگاه پوستر با موضوع مخابرات که در نوع خود اقدامی ابتکاری به شمار می‌رود، فرصتی فراهم کرد تا از میان 118هنرمند داوطلب برای حضور در کارگاه، 22 هنرمند برگزیده، به خلق 23 پوستر با موضوعاتی چون روز جهانی مخابرات، سهام طلایی مخابرات و مسئولیت های اجتماعی هر فرد نسبت به حفظ اموال مخابرات بپردازند تا از این طریق، پیام های خود را به مخاطبان مخابرات ابلاغ کنند.

در این مراسم به مهشید آسوده خواه و عابد زارعی که برگزیدگان اول تا دوم این کارگاه بودند به ترتیب سی و بیست میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد و همچنین هدیه هدایت زاده و محمد حمامی با دریافت لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان آثار قابل تقدیر شناخته شدند.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران به تمامی شرکت کنندگان در این کارگاه هدایایی اهدا کرد.

 

کد خبر 194167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز