همشهری آنلاین: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: مبنای تصمیم‌گیری درباره نرخ ارز در بودجه سال آینده در محدوده نرخ مرکز مبادله خواهد بود و هدف این است که آثار و تبعات شوک‌های خارجی بر اقتصاد ایران حذف شود یا به حداقل برسد.

مهر نوشت: صمد کریمی در گفتگویی رادیویی گفت: تقویت عرضه ارز در این مرکز در اولویت بانک مرکزی است و با توجه به اینکه تراز پرداخت‌های خارجی کشور مثبت است و در سال آینده هم مثبت پیش بینی می‌شود، انتظار داریم نرخ ارز در آینده تغییر نوسانی نداشته باشد.

وی همچنین با اشاره به همکاری صادرکنندگان در تامین ارز واردکنندگان اظهارداشت: ارز مسافرتی هم یک بار در سال به میزان 300 دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر پرداخت می‌شود.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور تاکید کرد: تراز تجاری کشور تا پایان سال وضع خوبی دارد و تا پایان سال جاری ثباتی که در بازار ارزی کشور ایجاد شده است، ادامه خواهد داشت.

کریمی گفت: برای سال92برنامه ریزی می‌کنیم و این اطمینان را به همه فعالان اقتصادی می‌دهیم که در آینده هم شاهد ثبات در بازار ارز کشور خواهیم بود و همه برنامه‌ها و تلاش‌های ما در همین جهت است.

وی اظهارداشت: مبنای تصمیم گیری درباره نرخ ارز در بودجه سال آینده هم در محدوده نرخ مرکز مبادله خواهد بود و هدف این است که آثار و تبعات شوک‌های خارجی بر اقتصاد ایران حذف شود یا به حداقل برسد. در آینده واردات مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای برای بخش‌های تولید و یا همان خانواده تولید که گروه کالایی سه تا هفت است، شتاب می‌گیرد و با تقویت طرف‌های عرضه و مدیریت تقاضای ارز درصدد هستیم حمایت از بخش تولید را افزایش دهیم.

پیش از این، رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تشریح ویژگی‌های بودجه 92، از رویکرد "انقباضی شدید" در این لایحه سخن گفته و افزوده بود: به طور قطع قیمت‌گذاری ارز در لایحه بودجه سال آینده کمتر از قیمت ارز در مرکز مبادلات ارزی خواهد بود.

کد خبر 193339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز