همشهری آنلاین: بیش از 30 کارشناس و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 13 آذر از نمایش موسیقایی "راز دژ کلات" نوشته آتسا شاملو و به کارگردانی رکسانه عبقری دیدن کردند.

نمایش کودک

به گزارش همشهری آنلاین، نمایش "راز دژ کلات" که بر اساس یکی از داستان‌های اساطیری شاهنامه تولید شده و در حال حاضر در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه است، میزبان جمعی از مربیان و کارشناسان تئاتر و ادبیات کانون بود که از استان های مختلف کشور گرد آمده بودند.

کارشناسان کانون در پایان اجرای نمایش با تبریک به گروه اجرایی و تقدیر از زحمات گروه دقایقی را در خصوص چگونگی بیان داستان های اساطیری برای نوجوانان، زبان نمایش و ادبیات فاخر ایران به گفت و گو پرداختند.

"راز دژ کلات" نمایشی است که برای گروه سنی نوجوان تولید شده و گروه خنیا با بهره گیری از طراحی حرکت، موسیقی، نور و رنگ تلاش کرده است این داستان اساطیری را به زبانی ساده و هنرمندانه بیان کند.

این نمایش روایتی است از "جریره"، همسر "سیاوش" و "فرود" فرزند او که در دژی به نام "کلات" زندگی می‌کنند و "کیخسرو"، برادر ناتنی "فرود" در مسیر جنگ با تورانیان به آن منطقه می‌رسد و ... .

بازیگران این نمایش ماندانا عبقری، محمد نوحیان، علی‌اصغر علوی‌نژاد، سپیده دربندی، هرلاند بیگدلی، مریم رادپور هستند.

تنظیم موسیقی و صدابرداری این نمایش را نیما کامکار و طراحی حرکت را علیرضا دهقانی بر عهده داشته‌اند.

این نمایش صبح‌ها ویژه مدارس و بعد از ظهرها ساعت 17 به جز روزهای شنبه در مرکز تولید تئاتر کانون واقع در بوستان لاله تهران بر روی صحنه است.

تلفن‌های 09199377965 - 88966119 برای ذخیره جا و پیش‌فروش بلیت در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 193323

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز