چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: برج میلاد، میزبان گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان می‌شود.

به گزارش ایسنا، حامد زحمت‌کش مدیر برنامه‌های تئاتر کودک و نوجوان برج میلاد گفت: این بخش زیر نظر واحد گردشگری برج میلاد فعالیت می‌کند و عنوان دقیق آن اردوهای دانش‌آموزی با محوریت نمایش و کارگاه‌های فرهنگی هنری است.

او درباره راه‌اندازی این بخش در برج میلاد توضیح داد: پیش از این در مرکز تئاتر کودک و نوجوان شرق تهران که زیر نظر موسسه «هاتف شهر» بوده، فعالیت می‌کردیم که این مرکز دو سال عمر کرد و در این مدت، تعدادی نمایش تولید و اجرا شد.

زحمت‌کش ادامه داد: با تغییر مدیریت موسسه‌ «هاتف شهر» و انتقال آن به برج میلاد، فرزاد هوشیار پارسیان به عنوان مدیر موسسه پیشنهاد کرد، تفکر مرکز تئاتر شرق تهران در برج میلاد ادامه پیدا کند و این چنین بود که بخش اردوهای دانش‌آموزی با محوریت هنر نمایش راه‌اندازی شد.

مسئول اردوهای دانش آموزی برج میلاد درباره شیوه کاری این بخش گفت: همان سیستم مرکز شرق تهران را پیگیری می‌کنیم، به این معنا که گروه‌ها آثارشان را معرفی می‌کنند یا ما از آن‌ها دعوت می‌کنیم.

به گفته زحمت‌کش، در این مرکز موضوعاتی مانند مفاهیم شهروندی، قوانین شهری و اصول رفتار اجتماعی در قالب نمایشی کودک و نوجوان در اولویت هستند.

این هنرمند فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان با ارائه توضیحاتی درباره شیوه کاری این واحد افزود: روش کار به این صورت است که بازدید از برج میلاد با تماشای یک نمایش در قالب یک بسته فرهنگی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

حامد زحمت‌کش از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، مدارس موظفند دانش آموزان را برای بازدید از برج بیاورند.

به گفته او، اجرای آثار از دو هفته آینده آغاز می‌شود و نمایش‌هایی در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی،‌راهنمایی و دبیرستان اجرا خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر متذکر شد: نمایش‌ها در رواق هنر تهران که یک گالری در گذرگاه برج میلاد است، اجرا می‌شوند که این محل صندلی، استیج، سیستم نوری و ... دارد.

زحمت‌کش با بیان اینکه نمایش‌های پرتابل در اولویت هستند، درباره ظرفیت این سالن توضیح داد: در هر نوبت از اجرا، میزبان صد نفر خواهیم بود زیرا به خاطر استهلاک برج نمی‌توانیم پذیرش بیشتری داشته باشیم.

مسئول اردوهای دانش آموزی برج میلاد، هدف از راه‌اندازی این بخش را ادامه جریان مرکز تئاتر شرق تهران دانست و اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی این مرکز، موقعیت و فضای جدیدی برای گروه‌های فعال در زمینه تئاتر کودک و نوجوان فراهم شود.

زحمت‌کش همچنین تاکید کرد: برای پا گرفتن این برنامه نیازمند کمک همه گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان هستیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از اجرای یکسری برنامه‌های حاشیه‌ای مانند راه‌اندازی بخشی مستقل در سایت برج میلاد با نام اردوهای دانش‌آموزی با محوریت هنر نمایش شامل بخش‌هایی برای معرفی گروه‌ها، انتشار نظرات بازدیدکنندگان، انتشار عکس یادگاری، مسابقه خاطره‌نویسی و ... خبر داد.

مجری برنامه «گل‌آموز» درباره اردوهای یک روزه برج میلاد توضیح داد: این اردوها شامل بازدید از برج، تماشای نمایش، کارگاه ساخت عروسک‌های نمایشی، کارگاه آموزش مفاهیم شهروندی با استفاده از تئاتر،‌بحث آزاد درباره نمایشی که اجرا شده و ... می‌شود.

زحمت‌کش از راه‌اندازی تئاتر مشارکتی (اینتر اکت) به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این بخش یاد کرد که در مراحل بعدی انجام می‌شود.

او درباره قرارداد گروه‌های نمایشی گفت: گروه با ما قراردادی خواهند داشت و دستمزدشان را از طریق بازدید دانش آموزان تامین می‌کنند.

در گام اول، هر نمایش 15 اجرا دارد که بسته به استقبال تماشاگران تمدید خواهد شد.

 

کد خبر 194171

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز