دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش "مرغ باران" به کارگردانی پری صابری که قرار بود شهریور ماه گذشته در تالار وحدت اجرا شود، با تغییر برنامه زمستان امسال دراین تالار به صحنه خواهد رفت.

کارگردان تئاتر

به گزارش ایرنا، پری صابری گفت: نمایش "مرغ باران" از جمله کارهای من بود که از زمان نگارش و چاپ آن، یعنی حدود دو سال پیش قصد اجرای عمومی آن را داشتم که بعد از توافقات نهایی با مسئولان بنیاد رودکی مقرر شد تا این اثر در شهریور ماه سال جاری به صحنه برود.

وی ادامه داد: اما به دلیل طولانی شدن کارهای اداری و رایزنی ها و صحبت های انجام شده با مدیران بنیاد فرهنگی - هنری رودکی قرار شد که این اثر نمایش در زمستان امسال در تالار وحدت اجرای خود را آغاز کند.

کارگردان نمایش "رستم و سهراب" با بیان آنکه این نمایشنامه را دو سال پیش نشر قطره به چاپ رسانده و در بازار توزیع شده است افزود: متن اجرایی با آن چیزی که در نمایشنامه وجود دارد تغییراتی خواهد داشت و آن هم به دلیل گذشت دو سال از زمان نگارش متن برای اجرای عمومی است.

صابری ادامه داد: البته کل ساختارداستان همان چیزی است که در نمایشنامه وجود دارد اما بخش هایی از متن نیز برای رسیدن به فرم اجرایی بهتر تغییراتی داشته است.

صابری درباره داستان "مرغ باران" گفت: این نمایشنامه در حقیقت نگاهی به داستان ها و زندگی شعرای بزرگ ایرانی است و روایت و ساختار نمایش "مرغ باران" از شاهنامه فردوسی شروع می‌شود و به فراز و فرودهای زندگی "نیما یوشیج" ختم می‌شود.

وی ادامه داد: تاریخ دقیق اجرا بعد از صحبت های نهایی با مسئولان بنیاد رودکی اعلام خواهد شد چرا که نمایش "یرما" به کارگردانی علی رفیعی نیز قرار است در این تالار اجرا شود و برای آنکه این دو اثر تداخلی با یکدیگر نداشته باشند نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم هستیم.

این کارگردان پیشکسوت درباره آغاز تمرینات نمایش اظهار داشت: تا پیش از آنکه قرارداد این اثر به صورت رسمی بسته و به امضا نرسد، تمرینات آن را شروع نخواهیم نکرد و با توجه به آنکه "مرغ باران" اثری پربازیگر و سرشار از صحنه های متعدد است نیازمند زمان مناسب برای تمرین است که امیدواریم مسئولان با توجه به این مولفه‌ها هر چه سریعتر کارهای پایانی این نمایش را برای امضای قرارداد انجام دهند تا گروه در آرامش و راحتی خیال تمرینات خود را برای اجرای عمومی آغاز کند.

 

کد خبر 190202

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز