سید سروش طباطبایی‌پور: سالن غذاخوری مدرسه‌ی حیوانات بسیار کوچک‌تر از کتابخانه‌اش است. یعنی اگر زرافه، فیل و ساندویچشان هم‌زمان پا در آن بگذارند، یا خرطوم فیل توی دماغ زرافه می‌رود و یا گردن زرافه زیر پای فیل گیر می‌کند. اگر این دو اتفاق هم نیفتد، حتماً ساندویچ‌هایشان تبدیل به پیتزا مخلوط می‌شود!

کتاب با مخلفات

حالا اگر یک‌گله فیل و زرافه، فیلشان یاد کتابخانه کند و هوس کنند شب را هم همان‌جا اتراق کنند، باز جای خواب برای یک‌گله جانور دیگر هم پیدا می‌شود!

طبق تصور آقای بز، عریض و طویل بودن کتابخانه برای کتاب‌خوان شدن توله‌ها کافی بود، اما انگار نبود؛ چون زنگ تفریح، غذاخوری پر از حیوان می‌شد و کتابخانه پر از خالی!

خرس که تا به فکر کتاب‌خواندن می‌افتاد، دهن‌درّه‌اش گل می‌کرد. روباه هم می‌گفت: «تاحالا هیچ‌کس قصه‌ی مورد علاقه‌ی منو ننوشته، حتی نویسنده‌ی بی‌مزه‌ی ستون مدرسه‌ی حیوانات!». دلیل کتاب‌نخواندن زرافه هم چیزی نبود جز گردن نردبانی‌اش.

همین دیروز آقای بز به گوساله گفت: «حیوانکم! چه‌قدر می‌خوری؟ مگه نمی‌فهمی که مغز تو هم به غذا نیاز داره؟» گوساله که دولپی مشغول نشخوار صبحانه‌ی پریروزش بود گفت: «آقا ما... ما... اگه دو دقیقه غذا نخوریم، دلمون به قار و قور می‌افته، اما ما... ما... اگه دو سال هم کتاب نخونیم مخمون قار و قور نمی‌کنه!»

آقای بز که از بی‌علاقگی بچه‌ها به کتاب غصه می‌خورد، به ‌مناسبت هفته‌ی کتاب، مسابقه‌ی خوش‌مزه‌ای راه انداخت؛ مسابقه‌ای که کتابخانه را حسابی شلوغ و پلوغ کرد. آن‌وسط حتی می‌توانستی شاخ گاو و گردن زرافه و خرطوم فیل هم ببینی. موضوع مسابقه و جوایز جذابش را هم زده بودند روی در کتابخانه:

«موضوع مسابقه: خلاصه‌نویسی کتاب‌های با مزه و بی‌مزه

جایزه‌ی نفر اول: ساندویچ علف با مخلفات

جایزه‌ی نفر دوم: ساندویچ علف بدون مخلفات

جایزه‌ی نفر سوم: فقط مخلفات»!

کد خبر 193210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز