گروه دانش و سلامت: وقوع تصادف مرگبار کامیون چینی در بزرگراه یادگار امام و تأخیر 9ساعته آمبولانس پزشکی قانونی در انتقال جسد راننده این کامیون تبدیل به تیتر یک بسیاری از خبرگزاری‌های فعال در حوزه سلامت و حوادث شد.

در پی وقوع این حادثه سرهنگ سعید اسماعیلی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طی سخنانی با انتقاد از تأخیر حضور عوامل پزشکی قانونی در صحنه این حادثه گفت: متأسفانه جسد فرد مذکور از ساعت 23روز پنجشنبه تا ساعت 8:30روز جمعه در کنار بزرگراه یادگار امام باقی ماند و پزشکی قانونی با حدود 9ساعت‌و30دقیقه تأخیر جنازه را از محل منتقل کرد. پزشکی قانونی اما نسبت به این اظهارات رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ واکنش نشان داد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با رد برخی اظهارات مبنی بر تأخیر بیش از 9ساعته آمبولانس پزشکی قانونی برای حمل جسد، گفت: این اظهارات کم‌‌لطفی به پزشکی قانونی است و در این مورد خاص مأموران تنها در عرض یک ساعت نسبت به جابه‌جایی جسد اقدام کردند. دکتر بشیر نازپرور در پاسخ به ادعای رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران مبنی بر تأخیر 9ساعت و 30دقیقه‌ای پزشکی قانونی برای حمل جسد تصادف کامیون چینی در بزرگراه یادگار امام تهران، گفت: صحبت‌های این فرد کم‌لطفی به پزشکی قانونی بود.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی بنا بر اعلام مراجع‌قضایی و انتظامی، به محل حادثه اعزام می‌شود، گفت: در مورد این موضوع خاص، بنا‌بر اطلاعات پرینت تلفن، ‌در ساعت 7:25روز پنجشنبه این موضوع از کلانتری به پزشکی‌قانونی اعلام شد.مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به خراب بودن فکس کلانتری برای ارسال دستور قضایی، گفت: از آنجایی که فکس کلانتری مربوطه خراب بود، دستور قضایی را به‌صورت تلفن‌گرام برای ما ارسال کردند.

نازپرور با بیان اینکه آمبولانس پزشکی‌قانونی در ساعت 8:30 اقدام به انتقال‌ جسد این فرد کرد، گفت: برخلاف اظهارات مطرح‌شده مبنی بر تأخیر 9ساعت و 30دقیقه‌ای پزشکی قانونی، باید عنوان کنم که در عرض یک ساعت مأموران نسبت به جابه‌جایی جسد اقدام کردند.
وی با بیان اینکه نباید حضور مأموران پزشکی قانونی را از زمان بروز حادثه حساب کرد، گفت:

آمبولانس پزشکی‌قانونی تنها بنا‌بر دستور مراجع قضایی و انتظامی به محل حادثه اعزام می‌شود و انداختن این کوتاهی به گردن پزشکی قانونی مطمئنا کم‌لطفی است. نازپرور با بیان اینکه میانگین حضور آمبولانس پزشکی‌قانونی از زمان اعلام تا رسیدن به محل حادثه، 45دقیقه تا یک ساعت تخمین زده شده است، گفت: به‌دلیل ترافیک تهران ممکن است این زمان تا حدود دو ساعت نیز افزایش یابد اما تأخیر 9ساعت و 30دقیقه‌ای غیرقابل‌قبول است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ضمن تشکر از مأموران راهنمایی و رانندگی، گفت: خوشبختانه سال گذشته راهور تهران مجوز عبور آمبولانس‌های این مرکز را برای عبور از خطوط ویژه، صادر کرد و اینگونه سرعت رسیدن آمبولانس به محل حادثه افزایش یافت. حدود ساعت 23روز پنجشنبه یک دستگاه کامیون چینی حامل نخاله که در مسیر شمال به جنوب بزرگراه یادگار امام در حال تردد بود به‌دلیل نقص در سیستم ترمز پس از برخورد با گاردریل مسیر کمی پایین‌تر از تقاطع آزادی واژگون شد.

سرهنگ اسماعیلی در توضیح چگونگی رخ دادن این تصادف و با اشاره به اینکه پیش از وقوع این حادثه راننده به سرنشین خود گفته بود که از خودرو به بیرون بپرد گفت: در این حادثه متأسفانه پس از واژگونی کامیون، راننده خودرو که حدود 60سال سن داشت در دم کشته شد اما حال سرنشین این کامیون خوب است.

کد خبر 192927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز