سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس منطقه کردستان عراق ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم وقوع جنگ میان نیروهای این منطقه و دولت مرکزی عراق اعلام کرد: در صورت آغاز جنگ ما برای رویارویی با نیروهای دولت مرکزی آماده‌ایم و مطمئنیم که در آن پیروز می‌شویم.

بارزانی مسعود

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که پیشمرگ‌های منطقه کردستان عراق برای رویارویی با حمله احتمالی ارتش عراق کاملا آماده‌اند و مطمئن است که در صورت وقوع جنگ، پیروز میدان خواهند بود.

وی گفت: نوری المالکی، نخست وزیر عراق فکر اشغال کردستان را در سر می‌پروراند و اطلاعاتی به دست من رسیده که وی برای اجرای این منظور منتظر رسیدن هواپیماهای F-16 خریداری شده از آمریکاست.

بارزانی در این باره گفت: اطلاعاتی از نشست سری المالکی با برخی فرماندهان نظامی به دست ما رسیده که در آن یکی از فرماندهان از وی خواسته تا به ارتش اجازه دهد مقر حکومت من را در هولیر (اربیل) به تصرف درآورد اما وی در پاسخ به این فرمانده ارتش گفته، صبر کنید تا هواپیماهای F- 16 برسد تا این کار آسان‌تر انجام شود.

رئیس منطقه کردستان عراق در ادامه المالکی را عامل اصلی اختلاف‌ها و تنش‌های سیاسی در عراق خواند و گفت: مادامی که المالکی بر سر قدرت باشد وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت، تنها راه برای پایان دادن به تنش‌های سیاسی کنار راندن نخست وزیر کنونی از قدرت است.

وی گفت: المالکی از ابتدا یکی از طرفداران اصلی نظام فدرالی کردن منطقه کردستان عراق بود تا به این شیوه دیگر مناطق عراق نیز فدرالی شوند چون فکر نمی‌کرد یک روز نخست وزیر تمام عراق خواهد شد.

بارزانی ادامه داد: المالکی وقتی دید به نخست وزیری عراق رسیده دیگر گروه‌ها را به حاشیه راند و اکنون نیز قصد دارد یک دیکتاتوری را در کشور دایر کند که بر اساس آن همه مناطق عراق از جمله کردستان تحت امر وی اداره شوند.

بارزانی با متهم کردن نخست وزیر عراق به خلف وعده عنوان داشت: المالکی بارها از وعده‌هایی که در مقابل همگان داده تخطی کرده و این امر باعث شده که جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق نیز از وی روی برگرداند و او را در تحولات جاری تایید نکند.

کد خبر 192547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز