همشهری آنلاین: نخست وزیر و شمار دیگری از مسئولان عالی رتبه عراق با حضور در بیمارستان مرکزی بغداد از نزدیک در جریان مداوای وی که در بخش مراقبت های ویژه بستری شده است، قرار گرفتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، برخی منابع غیر رسمی از بیهوشی و در کما بودن وی خبر می دهند.

در این حال یک عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از برگزاری نشست فوق العاده اعضای این حزب که رهبری آن را جلال طالبانی برعهده دارد، خبر داد.

قرار است تا ساعتی دیگر نتایج این نشست به صورت بیانیه به افکار عمومی ارائه شود.

دفتر رییس جمهور عراق روز دوشنبه اعلام کرد: جلال طالبانی پس از یک سلسله مذ اکرات فشرده با گروههای مختلف سیاسی عراق درباره چگونگی برون رفت از تنش های پیش امده داخلی دچار این عارضه شده است.

این منابع افزودند: در پایان دیشب ناگهان رییس جمهور دچار سکته مغزی و به بیمارستان منتقل شد ، آنان حال وی را نامناسب توصیف می کنند.

از سوی دیگر ایسنا گزارش داده :منابع غیر رسمی عراق اعلام کردند، وضعیت جسمانی طالبانی وخیم است و به دلیل سکته مغزی به کمای کامل رفته و پزشکان سعی دارند وی را به هوش بیاورند.

براساس این گزارش رئیس جمهوری عراق هم‌اکنون در شهرک پزشکی بغداد، که برای مداوای مقام‌های ارشد عراق ساخته شده، بستری است و به احتمال زیاد به زودی به خارج از این کشور منتقل می‌شود.

روزنامه الرای اردن پیشتر اعلام کرده بود: طالبانی عصر روز دوشنبه پس از آنکه از لحاظ جسمی دچار مشکل شده به بیمارستانی در بغداد منتقل شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که توسط دفتر ریاست جمهوری عراق نیز صادر و در خبرگزاری فرانسه منتشر شد، علت بد حالی طالبانی و انتقال وی به بیمارستان خستگی بوده است.

همچنین در بیانیه مذکور تاکید شده که کادر پزشکی متخصص به زودی گزارش پزشکی خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد.

جلال طالبانی 79 ساله از سال‌های قبل دچار مشکلات جسمانی است و پیشتر عملیات جراحی قلب را در آمریکا در سال 2008 با موفقیت انجام داد. وی سال جاری میلادی نیز چندین بار به دلایل پزشکی به آمریکا و اروپا سفر کرد.

کد خبر 194834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز