همشهری آنلاین: سفیر ایران در پاریس گفت: ایران همچنان پیشنهادات خود مبنی بر تداوم برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز را پابرجا می‌داند. ایران قبلا گفته است به شرط دسترسی به میله‌های سوخت جهت مراکز تحقیقاتی خود و رفع تحریم‌ها، آمادگی دارد غنی‌سازی خود را به زیر 5 درصد کاهش دهد.

مهر نوشت: علی آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در گفتگو با Benoit Faucon گزارشگر "داو جونز" و " وال استریت ژورنال" مواضع ایران را در خصوص موضوعات مختلف تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ایران مذاکرات مستقیم با آمریکا را پیش‌بینی نمی‌کند اما پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را فرصتی برای احیای مذاکرات بین‌المللی می‌داند، گفت: در موقعیت کنونی بی اعتمادی بین طرفین (ایران و آمریکا) در حد بسیار بالائی است و هیچ کس نمی‌تواند مذاکرات دوجانبه با آمریکا را انتظار داشته باشد.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: ایران همچنان پیشنهادات خود مبنی بر تداوم برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز را پابرجا می‌داند. ایران قبلا گفته است به شرط دسترسی به میله‌های سوخت جهت مراکز تحقیقاتی خود و رفع تحریم‌ها، آمادگی دارد غنی‌سازی خود را به زیر 5 درصد کاهش دهد.

آهنی افزود: اوباما بعد از انتخاب در سال 2009 چنین القا کرد که می‌تواند دیوار بی اعتمادی بین دو کشور را از میان بردارد اما در عمل ما مواجه با تشدید خصومت‌ها و تحریم‌ها بودیم. اکنون که او برنده انتخابات شده، می‌بایست منتظر ماند و دید آیا شجاعت ایجاد تغییر در وضعیت کنونی را دارد و یا اینکه روند موجود را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به توقف گفتگوها در خلال انتخابات آمریکا گفت: اکنون گروه 1+5 می‌تواند با به رسمیت شناختن توانمندی‌های هسته‌ای صلح‌آمیز کنونی ایران و آماده‌سازی شرایط برای دستیابی به یک نقشه راه جهت رسیدن به یک تفاهم، گامی به جلو بردارد.

کد خبر 192094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز