شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی ایرفرانس که از ماهها پیش در تلاش برای کاستن از هزینه های جاری خود است، درنظر دارد در اجرای طرح تعدیل نیروها و پرسنل در اختیار 300 تن از خلبانان شاغل به کار نزد این شرکت را برکنار کند.

ایرفرانس 300 خلبان خود را برکنار می کند

به گزارش ایرنا، شرکت ایرفرانس در تلاش است تا پایان سال 2015 میلادی بیش از پنج هزار نفر از حقوق بگیران خود را دربخش‌های مختلف اعم از پروازی و زمینی برکنارکرده و ساختار جدیدی را برای کاستن از هزینه‌های سنگین خود به مورد اجرا بگذارد.

این شرکت هواپیمایی بزرگ فرانسوی - اروپایی از جمله شرکت‌های زیانده ظرف ماه‌های اخیر بوده است.

ایرفرانس همچنین اعلام کرده است، طرح برکناری این تعداد از خلبان‌های شرکت به تصویب اعضا و دست اندرکاران مربوطه رسیده و حدود 220 نفر از آنان نیز در اجرای طرح به دلیل داشتن شرایط لازم از امکان دریافت حقوق کامل بازنشستگی برخوردار خواهند بود.

این شرکت هواپیمایی فرانسوی از سال ها پیش با هدف بهره وری و حفظ رقابت پذیری خود در عرصه هواپیمایی با شرکت ˈ ک ال امˈ، هلند ادغام شده است.

تلاش ایرفرانس برای کاستن یک نفر از اکیپ پروازی از سطح فرودگاههای شهرستانها در مقاصد پروازی متوسط، سال گذشته اعتصاب عمومی چند روزه خدمه های پروازی ایرفرانس در فرودگاههای فرانسه از جمله پاریس را به همراه داشت.

خدمه ها معتقدند که کاستن یک نفر از خدمه پرواز در مسافت متوسط امنیت مسافران پروازی را به مخاطره می‌اندازد.

ایرفرانس درشرایطی دست به کاستن و تعدیل نیروهای خود می زند که هر از چند گاهی بخش های مختلف فرودگاهی کشور به دلیل پایین اعلام کردن سطح دستمزدها و تسهیلات دریافتی خود دست به اعتصاب و ایجاد اختلال در روند عادی پروازهای داخلی و خارجی می‌زنند.

کد خبر 191547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز