پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پارلمان فرانسه روز پنجشنبه سرانجام در آخرین رای گیری، بودجه سال دو هزار و سیزده این کشور را تصویب کرد.

france

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، دولت در این بودجه، سی میلیارد یورو درآمدزایی برای خود پیش بینی کرده است که بیست میلیارد یورو آن از محل افزایش مالیات‌ها و ده میلیارد یورو دیگر از محل صرفه جویی در هزینه‌های عمومی تامین می‌شود.

در واقع دولت فرانسه نزد شرکای اروپایی خود و کمیسیون اروپا متعهد شده است میزان کسری بودجه خود را به سه درصدکل میزان تولید ناخالص داخلی در سال 2013 برساند، یعنی همان میزان درصدی که طبق قوانین مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا برای کشورهای عضو در خصوص کسری بودجه، مجاز شمارده شده است.

به همین علت دولت فرانسه برای تحقق این هدف برنامه ریزی کرده است که سال آینده، سی میلیارد یورو، از راه افزایش مالیات‌ها و کاهش هزینه های عمومی دولت کسب درآمد کند.

 سوسیالیست‌ها و طرفداران محیط زیست به پیش نویس بودجه سال 2013  فرانسه که نخستین بودجه تدوین شده در زمان ریاست جمهوری فرانسوا اولاند خواهد بود رای مثبت دادند.

نمایندگان وابسته به راستگرایان و میانه روها هم به آن رای منفی دادند. جبهه چپ که درمیان آنها چند کمونیست نیز حضور دارند به پیش نویس بودجه سال آینده فرانسه رای ممتنع دادند.

بودجه سال آینده فرانسه به گونه‌ای تدوین شده است که میزان کسری بودجه کشور به سه درصد کل تولید ناخالص داخلی کشور برسد.

به موجب این بودجه، کسانی که ثروت آنها بالای یک میلیون یورو باشد باید هفتاد و پنج درصد مالیات بدهند. اما راستگرایان افزایش مالیات برای ثروتمندان را مورد اعتراض قرار داده‌اند و می‌گویند با این کار زمینه برای مهاجرت‌های مالیاتی در کشور فراهم می‌شود و اینگونه شرکت‌ها فعالیت‌های خود را در خارج کشور متمرکز می‌کنند. اقدامی که در نتیجه آن میزان بیکاری در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

کد خبر 195036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز