همشهری‌آنلاین: بر اساس آخرین گزارش مؤسسه ملی آمار فرانسه، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم و چهارم امسال به صفر رسیده و موتور اقتصاد این کشور به زودی متوقف خواهد شد.

بورس

بر اساس آخرین گزارش منتشره از سوی مؤسسه ملی آمار فرانسه موسوم به «اینسی»، رشد اقتصادی فرانسه که در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری میلادی با کاهش صفر درصدی مواجه خواهد شد، به زودی در رکود فرو رفته و متوقف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مؤسسه اینسی پیش از این در ماه ژوئن گذشته رشد فعالیت‌های اقتصادی فرانسه را 0.4 درصد پیش‌بینی کرده بود حال آنکه در پیش‌بینی جدید این مؤسسه، رشد اقتصادی فرانسه برای مجموع سال 2012 به 0.2 درصد خواهد رسید.

به گزارش اکونیوز به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، دولت فرانسه چندی پیش اعلام کرد قصد دارد برای کاهش بدهی‌های ملی مالیات‌ها را افزایش و بودجه سال 2013 را کاهش دهد.

دولت فرانسه به منظور دستیابی به اهداف خود در زمینه جبران کسری بودجه باید حدود 30 میلیارد یورو صرفه‌جویی کند تا 3 درصد از کسری بودجه 4.5 درصدی فرانسه در سال جاری جبران شود.

فرانسه پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و دومین اقتصاد بزرگ اروپا بعد از آلمان است و اوضاع اقتصادی این کشور میزان اعتماد سرمایه گذاران خارجی در این کشور را کاهش داده است.

رئیس جمهور فرانسه از زمان روی کار آمدن برای کاهش بدهی‌های ملی، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال تحت فشار است.

کد خبر 186977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز