همشهری آنلاین: دعوتی که صورت گرفته ، عباراتی که در نامه دعوت است و رویه متعارفی که زیر پا گذاشته شده سناریویی است که ما به عنوان نمایندگان باسابقه بر آن وقوف کامل داریم. اطلاعاتی هم در این باره داریم که در آینده منتشر می کنیم.

عوض حیدرپور شهررضایی در حاشیه نشست علنی امروز در جمع خبرنگاران درباره دعوت رئیس جمهور از نمایندگان در آستانه جلسه طرح سئوال،گفت: پسندیده نیست در آستانه طرح سوال، دعوتی از نمایندگان صورت بگیرد.

نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی افزود: به دوستان خود توصیه می کنیم که حضور در این جلسه اشکالی ندارد اما اگر بخواهند از این جلسه استفاده ابرازی کنند کار درستی نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حیدرپور در پاسخ به این سوال که ممکن است در جلسه نمایندگان با رئیس جمهور تصمیمی برای جلسه طرح سوال گرفته شود گفت: علی القاعده این هم یکی از فرضیات است. بنده نمی توانم کسی را متهم کنم اما دعوتی که صورت گرفته با عباراتی که در نامه است و رویه متعارفی که زیر پا گذاشته شده سناریویی است که ما به عنوان نمایندگان باسابقه بر آن وقوف کامل داریم.همچنین اطلاعاتی در این باره داریم که در آینده منتشر می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما نمایندگان سوال کننده آمادگی هر اتفاقی را در جلسه سوال از رئیس جمهور دارید یا خیر؟ گفت: ما سوالات مشخص و معینی داریم که درخصوص نوسانات بازار ارز و معیشت مردم است که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت معیشت مردم،تصریح کرد: مسئولیت تمام این اتفاقات برعهده رئیس جمهور بوده چرا که رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت وقتی در مجلس حضور یافتند اظهار داشتند "ما کاره ای نیستیم و باید از خود رئیس جمهور سوال شود".

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم ادامه داد: رئیس جمهور باید خودش را برای پاسخگویی به سه سوال اصلی در حوزه ارز، معیشت مردم و گندم آماده کند ولی بیش از یکهزار سوال فرعی دیگر نیز وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چنانچه نمایندگان قانع نشوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت: اگر پس از توضیحات رئیس جمهور رای نمایندگان منفی بود طبق آیین نامه داخلی عمل می شود.

این نماینده مردم در مجلس درباره بیانیه فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت مبنی بر عدم ایجاد تنش در جلسه طرح سوال، تاکید کرد: اصلا قرار نیست در این جلسه تنشی ایجاد شود، همه ما باید تمرین کنیم. در تمام کشورهای دنیا هم پارلمان وجود دارد و روسای جمهور باید در برابر نمایندگان مردم پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: ممکن است به دوره قبلی استناد کنیم. در دوره قبل احمدی نژاد پاسخ سوالات ما را نداد و چون وقت اضافه آمده بود از رئیس مجلس خواست تا صحبت کند که رئیس مجلس نیز نجابت به خرج داد و رئیس جمهور صحبت کرد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور هم شأن مجلس را در نظر نگرفت ولی این‌بار مجلس آمادگی دارد براساس آیین نامه از شأن خود دفاع کند و رئیس جمهور باید در فضایی معقول و منطقی پاسخگو باشد.

نماینده سئوال کنندگان از رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سوالات مردم باید درخصوص مشکلاتشان پاسخ داده شود، تصریح کرد: ما نگران تنش نیستیم. برداشت ما این است که احمدی نژاد در جلسه سوال پاسخ های علمی و شفافی به ابهامات ما نمایندگان می دهد.

کد خبر 191299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز