تلاش برای جذب گردشگر خارجی به کشور اگرچه یکی از اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور است ولی تلاش‌ها در جهت کاستن از روند ایران هراسی برای جذب گردشگران خارجی به کشور هنوز جدی گرفته نشده است.

گردشگری - تخت جمشید

برخی گردشگران خارجی چنان از مسائل ایران بی‌خبر مانده‌اند که تنها پس از سفر به کشور متوجه می‌شوند تصویرهای ذهنی‌شان پیش از سفر به ایران اشتباه بوده است. مارچین کوشولد گردشگر جوان لهستانی که به همراه دو دوست دیگر خود به ایران سفر کرده است در گفت‌وگو با همشهری از وجود ذهنیت بسیار اشتباه گردشگران اروپایی و حتی لهستانی برای سفر به ایران خبر می‌دهد. به گفته او برخی مردم در اروپا احساس می‌کنند ایران درگیر جنگ فیزیکی با رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل از سفر به این کشور خودداری می‌کنند.

مارچین که با تماشای برخی فیلم‌های ایرانی اکران شده در سینماهای اروپا علاقه‌مند به سفر به ایران شده است می‌گوید: پس از تحقیق در مورد ایران متوجه شدم که این کشور امن است و تصمیم به سفر به ایران گرفتم. مارچین می‌گوید که تنها دشواری او و دوستانش در ایران کمبود رستوران‌هایی است که غذاهای گیاهی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در سوی دیگر الما گداینا از دوستان دیگر مارچین می‌گوید که خانواده‌اش نگرانی بسیاری از سفر او به ایران داشته‌اند. گداینا می‌گوید تنها پس از حضور در ایران بود که متوجه شده است ایران کشوری امن با مردم خوب و مهمان‌نواز است.

کد خبر 191233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز