گروه بورس: مدیر پذیرش فرابورس از انتقال شرکت همراه اول به بورس تهران و در عین حال از پیگیری برای عرضه سهام شرکت ایرانسل در فرابورس خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از آن دارد که مسئولان شرکت ایرانسل در تلاش برای عرضه سهامشان در بورس تهران یا فرابورس هستند. گویا شرکت «ام.تی.ان» آفریقای جنونی که سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود، قصد دارد سهم خود را از طریق بازار سرمایه بفروشد. در عین حال شرکت همراه اول هم قصد دارد وارد بورس تهران شود.

در حال حاضر شرکت مخابرات ایران با ارزشی معادل 10هزار میلیارد تومان دومین شرکت بزرگ بورس پس از شرکت ملی صنایع مس است و شرکت همراه اول هم با ارزشی معادل 9هزار میلیارد تومان بزرگ‌ترین شرکت فرابورس است. هنوز ارزش کلی سهام شرکت ایرانسل مشخص نیست اما گفته می‌شود میزان سود سالانه سال مالی 90شرکت ایرانسل بیش از شرکت همراه اول بوده است.

در همین رابطه روز گذشته مهدی علم الهدی مدیر پذیرش فرابورس ایران در گفت‌وگو با همشهری در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود شرکت همراه اول در تلاش برای ورود به بورس تهران است گفت: مسئولان شرکت همراه اول مدتی است تصمیم گرفته‌اند که مبادلات سهامشان را از فرابورس به بورس منتقل کنند که در همین رابطه مکاتباتی هم با مسئولان بورس تهران انجام شده است و هر دو طرف مدتی است که در حال پیگیری انتقال سهام همراه اول به بورس تهران هستند.

وی درباره عرضه سهام ایرانسل در فرابورس هم گفت: بحث پذیرش سهام شرکت ایرانسل در فرابورس مدتی است که مطرح اما در عین حال مسئولان بورس تهران هم مذاکراتی با مسئولان ایرانسل انجام داده‌اند. به‌نظر می‌رسد مدیران شرکت ایرانسل علاقه‌مندند سهام این شرکت در یکی از بازار‌های فرابورس یا بورس دادوستد شود.

عرضه سهام پالایشگاه‌ لاوان

علم‌الهدی همچنین درباره عرضه سهام شرکت‌های جدید در فرابورس گفت: مراحل پذیرش سهام شرکت پالایشگاه لاوان به پایان رسیده و ظرف یک‌ماه آینده سهام این شرکت در فرابورس عرضه خواهد شد.مدیر پذیرش فرابورس با بیان اینکه دولت سهمی در این شرکت ندارد، افزود: دولت همه سهام خود را در شرکت پالایشگاه لاوان به تأمین اجتماعی واگذار کرده است؛ به این ترتیب در حال حاضر 55درصد سهام این شرکت در اختیار تأمین اجتماعی است و 40درصد آن هم به سهام عدالت اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه پنج درصد از سهام این شرکت نیز به‌صورت ترجیحی در اختیار کارکنان است، تأکید کرد: شرکت تأمین اجتماعی قصد دارد بخشی از سهام خود در این شرکت را برای فروش در فرابورس عرضه کند اما هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست ولی قطعا سهام این شرکت به‌زودی در فرابورس عرضه می‌شود. به گفته وی، شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه هم تقاضای خود را برای پذیرش در فرابورس ارائه کرده است.

کد خبر 191184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز