پنج درصد از سهام شرکت پالایشگاه لاوان شانزده بهمن در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود.

به گزارش همشهری، طبق اعلام بورس تهران، 57 میلیون سهم، معادل پنج درصد از سهام شرکت پتروشیمی لاوان را سازمان خصوصی‌سازی‌،شانزدهم بهمن  در بازار دوم فرابورس عرضه می‌کند.

به این ترتیب شرکت مزبور به‌عنوان پنجمین شرکت مشمول اصل44، در مسیر خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد. محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت لاوان دیروز در نشست معارفه با فعالان بازارسرمایه گفت: با افزایش ظرفیت پالایش نفت خام از 30هزار بشکه به 50هزار بشکه در روز و اجرایی شدن فازهای دو و سه طرح جامع این شرکت تا سال آینده، می‌توان در انتظار دستاوردهای مفیدی برای این شرکت بود.

او با اشاره به برنامه عرضه سهام در فرابورس اعلام کرد: صندوق تأمین اجتماعی، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و شرکت استانی سهام عدالت از سهامداران این شرکت هستند و پنج درصد از سهام شرکت تأمین اجتماعی برای عرضه و کشف قیمت در روز دوشنبه در فرابورس عرضه می‌شود.

او درباره ترکیب سهامداران شرکت توضیح داد: 55درصد از سهام شرکت متعلق به شرکت تأمین اجتماعی، 40درصد شرکت استانی سهام عدالت و پنج درصد متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی است که به‌صورت ترجیحی به این شرکت واگذار شده است. محمدعلی دادور سرمایه شرکت پالایش نفت لاوان را یکهزار و 143میلیارد ریال اعلام و تأکید کرد: نفت خام تولیدی شرکت لاوان بهترین نفت خام ایران است و حتی از لحاظ کیفی از نفت سبک صادراتی نیز مناسب‌تر است.

سود هر سهم

او با شاره به آخرین اطلاعات مالی پالایشگاه لاوان گفت: پارسال 1500میلیارد تومان فروش داشته‌ایم و در شش ‌ماه اول امسال هم به فروش 1.1هزار میلیارد تومانی رسیده‌ایم که تا پایان سال به 2.2هزار میلیارد تومان می‌رسد. سود ناخالص سال گذشته هم 56.8میلیارد تومان بود و در شش‌ماه امسال 27.4 و تا پایان سال به58.3 میلیارد تومان خواهد رسید.

او با بیان اینکه به‌دلیل واریز سهم 23درصدی از صادرات این پالایشگاه به صندوق توسعه ملی، سود خالص پالایشگاه لاوان نسبت به سال گذشته افزایشی نخواهد داشت، ادامه داد: درحالی سود هرسهم سال گذشته پالایشگاه لاوان 273ریال بود که برای سال‌جاری 281ریال سود پیش‌بینی شده و طی شش‌ماه اول سال 129ریال محقق شده است.

کد خبر 200005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز