مدیرعامل بورس تهران درباره انتقال شرکت صدرا به بازار پایه فرابورس گفت: صدرا در راستای حمایت از حقوق سهامداران به فرابورس منتقل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، حسن قالیباف اصل با اشاره به اینکه صدرا با تصمیم هیأت پذیرش از بورس به بازار پایه فرابورس منتقل می‌شود، گفت: شرکت صدرا به این موضوع اعتراض کرده است که هیأت مدیره سازمان بورس هم‌اکنون در حال بررسی این اعتراض است و پس از آن، مراحل بعدی طی خواهد شد. وی افزود: برای انتقال صدرا از بورس به بازار پایه فرابورس در انتظار دریافت مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم.

مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به حمایت از حقوق سهامداران خرد افزود: این شرکت اگر در بورس بماند به‌دلیل بسته بودن نمادش امکان معامله نخواهد داشت، به همین دلیل با حضور در بازار پایه فرابورس شرایط برای معامله سهام آن فراهم می‌شود.قالیباف اصل تأکید کرد: تا زمانی که صدرا در بورس باشد به‌دلیل ارائه نشدن اطلاعات مالی از سوی این شرکت، قابلیت بازگشایی نماد را ندارد اما با ورود به بازار پایه فرابورس، سهامداران می‌توانند با فروش سهامشان پول خود را آزاد کنند. وی با تأکید بر اینکه صدرا به‌دلیل داشتن زیان انباشته حتی امکان حضور در بازار دوم بورس را هم ندارد، تصریح کرد: نماد این شرکت از اسفند سال قبل در بورس بسته است.

قالیباف با اشاره به تصویب دستورالعمل شرایط انتقال شرکت‌ها از بورس به فرابورس و بالعکس خاطرنشان کرد: به‌صورت متقابل شرکت‌های حاضر در فرابورس اگر بعد از حضور در این بازار سطح خود را ارتقا دهند و شرایط حضور در بورس را داشته باشند به بورس منتقل می‌شوند؛ اتفاقی که درخصوص شرکت‌هایی ازجمله سرمایه‌گذاری خوارزمی روی داد و این احتمال وجود دارد که در مورد همراه اول هم این اتفاق تکرار شود.

کد خبر 193557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز