همشهری آنلاین: سازمان بازرسی کل‌کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به عضویت انجمن بین‌المللی دستگاه‌های مبارزه با فساد درآمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور این انجمن که با هدف اجرای مؤثر مفاد کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مقابله با فساد و ارتقای همکاری بین‌المللی در زمینه مبارزه و پیشگیری از فساد در سال 1385 تشکیل شده، اولین اجلاس خود را در پکن پایتخت جمهوری خلق چین برگزار نمود.

در اولین اجلاس این انجمن پیش‌نویس اساس‌نامه مورد تصویب قرار گرفت و سپس رییس، دبیرکل و اعضای کمیته اجرایی انتخاب شدند. سازمان بازرسی کل کشور نیز به عنوان دستگاه مسئول مبارزه با فساد یا (‌Anti Corruption Agency) ضمن شرکت و حضور فعال در این اجلاس به عضویت تشکیلاتی این انجمن درآمد.

انجمن هر ساله از طریق برگزاری اجلاس و کارگاه‌های ظرفیت‌سازی، زمینه بحث و تبادل‌نظر در مورد مسایل مربوط به فساد و ارتقای توانمندی‌های مبارزه با فساد در دستگاه‌های ضد فساد سراسر دنیا را فراهم می‌سازد. طبق اساس‌نامه انجمن، هر کشور می‌تواند یک عضو تشکیلاتی و چندین عضو انفرادی داشته باشد که این اعضا در تصمیم‌گیری‌های انجمن از حق رأی برخوردار خواهند بود.

شایان ذکر است خرداد ماه سال 1386 انجمن بین المللی مبارزه با فساد، اولین سمپوزیوم خود را در سال 2007 برگزار خواهد نمود.

کد خبر 19098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز