همشهری آنلاین: سومین روز نبرد میان ارتش آمریکا و هواداران مقتدا صدر در دیوانه مبادله سنگین آتش میان دوطرف شدت گرفت.

به گزارش شبکه خبری الجزیره درگیری میان نیروهای مشترک عراقی و آمریکایی و نیروهای ارتش المهدی در سومین روز متوالی هم‌چنان در دیوانیه ادامه دارد.

براساس این گزارش هواپیماهای آمریکایی با بمباران منطقه‌ی الجمهوریه دو منزل مسکونی در این منطقه را به طورکامل ویران کردند.

دفتر صدر در دیوانیه نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش المهدی سه خودروی نظامی آمریکا را ویران کردند.

از سوی دیگر همزمان با افزایش خشونت‌ها درعراق الجزیره از بمباران منطقه‌ی شمال شرق بعقوبه توسط نیروهای آمریکایی خبر داد.

براساس این گزارش در اثر این بمباران‌ها 9 غیر نظامی عراقی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مشترک آمریکایی و عراقی به منزل یکی از نمایندگان حزب سنی عراق در پارلمان این کشور حمله کرده و مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره را در این کمنزل کشف و ضبط کردند.

در این بیانیه آمده است: 14 فرد مظنون نیز در جریان این عملیات که در منطقه‌ی المنصور در غرب بغداد صورت گرفت دستگیر شدند. در این بیانیه به اسم این حزب و یا عضو پارلمان عراق اشاره نشده اما جبهه توافق یکی از بزرگ‌ترین احزاب سیاسی سنی در پارلمان عراق گفت که این منزل به خلف علیان، عضو برجسته این حزب تعلق داشته است.

در بیانیه‌ ارتش آمریکا هم‌چنین آمده است در بازرسی‌های اولیه طرح‌هایی مربوط به مبارزه با نیروهای ائتلاف، عکس‌هایی از سربازان انگلیسی سوخته شده و تصاویری از انفجار رستورانی در موصل در سال 2004 کشف شده است.

پلیس عراق نیز از کشف 48 جسد در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

سخنگوی ارتش عراق نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی ابوبراء اللیبی، از رهبران تشکیلات القاعده در سرزمین دو رودخانه ای و معاون وی را در عملیاتی در منطقه‌ی الغزالیه کشتند.

از سوی دیگر سیف الدین الراوی، فرمانده‌ گارد جمهوری سابق عراق در برنامه ای که به مناسبت چهارمین سالگرد اشغال عراق از شبکه‌ی الجزیره پخش شد، تاکید کرد که نیروهای آمریکایی در حمله به فرودگاه بغداد در سال 2003 از بمب‌های نوترونی علیه ارتش عراق استفاده کردند. 

وی افزود این بمب‌ها قابلیت کشتن و سوزاندن کامل اجساد را دارند.

الراوی هم‌چنین تاکید کرد: در این جنگ از بمب‌های 9 تنی و بمب‌های فسفری نیز استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد که هیچ یک از نیروهای عراقی قادر نتوانستند از این معرکه جان سالم به در ببرند.

کد خبر 19086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز