پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ارزش یورو روز پنجشنبه در آسیا به سبب نگرانی‌ها درباره رشد اقتصادی کشورهای اروپایی با کاهش همراه بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، این در حالی است که که دلار نیز به سبب نگرانی‌های دلالان از اوضاع اقتصادی آمریکا در بحبوحه نزدیک شدن این کشور به پرتگاه مالی تحت فشار قرار دارد.

هر یورو با کاهش یک ممیز دو هزار و هفتصد و چهل و پنج دلار و صد و یک ممیز هفتاد و هشت ین در بازار توکیو مبادله شد. این در حالی است که هر یورو اواخر روز چهارشنبه در بازار نیویورک با یک ممیز دو هزار و هفتصد و شصت و هفت دلار و صد و دو ممیز نه ین معامله شده بود.

سرمایه گذاران روز چهارشنبه و پس از آن که اتحادیه اروپا پیش بینی درباره رشد اقتصادی برای منطقه یورو را کاهش داد و آن را یک دهم درصد برای سال آینده اعلام کرد دچار ترس و نگرانی شدند. سرمایه گذاران به سیاست نشست بانک مرکزی اروپا و سخنان ماریو دراگی رئیس این بانک چشم دوخته‌اند.

دایساکو اوئنو کارشناس اقتصادی موسسه میتسوبیشی می‌گوید:« هر چند که پیش بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا تغییر زیادی در سیاست‌های پولی خود به وجود نیاورد و به سیاست‌های کنونی‌اش ادامه دهد اما اگر آقای دراگی از احتمال کاهش مشکلات اقتصادی در بحبوحه شدت یافتن بحران اقتصادی منطقه یورو سخن بگوید ممکن است یورو تحت فشار قرار گیرد.»

او گفت: در آسیا موضع منتظر باشیم و ببینیم چه می‌شود  حاکم است. انتشار خبر تصویب اقدامات ریاضتی توسط پارلمان یونان برای تضمین دریافت کمک‌های اقتصادی از سوی وام دهندگان بین‌المللی سبب شد ارزش یورو کمی افزایش یابد.

کد خبر 190606
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز