همشهری آنلاین: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از انجام 11 میلیون دلار معاملات در این مرکز در روزسه شنبه خبر داد.

به گزارش ایرنا، صمد کریمی در حاشیه بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مرکز مبادلات ارزی تصریح کرد: از مجموع متقاضیان برای اولویتهای سه تا پنج وارداتی، 25 در خواست منتج به ارایه ارز به قیمت 2 درصد پایین تر از قیمت میانگین بازار شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر فقط اولویت های 3 تا 5 از گروههای 10 گانه واردات کالا، که وارد کنندگان مواد اولیه تولید و واسطه ای را شامل می شود، از این مرکز ارز دریافت می کنند، افزود: فعلا تنها دو بانک عامل ملت و کشاورزی خدمات مورد نیاز ارازی را ارایه می کنند.

این سخنگو افزود: با توجه به تقاضاهای بسیار و برنامه ریزیهای صورت گرفته، از فردا سایر بانکهای عامل نیز می توانند در این طرح مشارکت کنند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت روز سه شنبه به ایرنا گفته بود امروز و از محل سیستم جدید، متقاضیان اولویت های 3 تا 5 با موضوعات کالایی قطعات شیرآلات صنعتی ، ورق ملامین ، نبشی فولادی ، تجهیزات پزشکی و نمونه های مختلفی از سموم پزشکی موفق شدند برای هر دلار 23622 ریال پرداخت کنند و به بیانی دیگر موفق به ثبت سفارش و نقل و انتقال مبادلات ارزی شدند.

مرکز مبادلات ارزی در زمان حاضر در یکی از ساختمان های وزارت صنعت ، معدن و تجارت (محل ثبت سفارش ) ضلع شمال غربی میدان ولی عصر فعال است ، دراین مرکز نمایندگان بانک مرکزی ، بانک های عامل (کشاورزی و ملت ) و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به صورت متمرکز مستقر هستند .

ارز مورد معامله دراین مرکز قرار است از سه طریق 14.5 درصد از منابع حاصل از فروش نفت ، 20 درصد از منابع صندوق توسعه ملی و ارزصادر کنندگان تامین شود .

کد خبر 185813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز