گروه شهری: استاندار کربلا در دیدار با محمدباقر قالیباف شهردار تهران خواستار توسعه حمایت‌ها، ‌پشتیبانی‌ها و انتقال تجربه‌های تهران در جهت عمران و بازسازی اماکن متبرکه در نجف و کربلا شد.

بنا براین گزارش وضعیت شهرهای مقدس نجف و کربلا در دوره نظام بعثی عراق به‌شدت تضعیف شده و هم‌اکنون در شرایط نامطلوبی به‌سرمی‌برند. به همین دلیل آمال‌الدین مجید الهر استاندار کربلا خواستار استفاده از تجربیات شهرداری تهران در طرح‌هایی نظیر توسعه کمربند فضای سبز کربلا، ایجاد پایانه‌های مسافربری و ساماندهی زائران، مدیریت پسماند، مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک، ساخت ایستگاه‌های تولید انرژی و فضاهای بهداشتی، درمانی، آموزشی، تفریحی و ورزشی شد. قالیباف شهردار تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به اینکه تجربه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند برای کشور عراق مفید و راهگشا باشد گفت: ما آمادگی داریم بدون هیچ چشمداشتی تمامی تجارب مثبت مدیریت شهری را در اختیار مردم عراق به‌ویژه شهرهای کربلا و نجف قرار دهیم.

به گفته شهردار تهران، ‌ارتباط ما با مردم عراق فقط ابعاد سیاسی و اقتصادی ندارد بلکه یک ارتباط دینی و معنوی عمیق است و معتقدیم توسعه و آبادانی شهرهای مقدس در عراق نه‌تنها برای مردم عراق بلکه برای جهان تشیع مایه افتخار و مباهات خواهد بود. از نظر قالیباف امروز کشورهای اسلامی یک راه بیشتر ندارند و آن پیشرفت در سایه دین و معنویت است. وی گفت: تعریفی که ما مسلمانان از پیشرفت داریم جنبه‌های مادی و معنوی را با هم شامل می‌شود.

کد خبر 190578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز