همشهری آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: عداد بیکاران مقاطع کارشناسی و بالاتر 10 برابر بیشتر از دیپلمه‌هاست

بیکاری

به گزارش  ایسنا، ابراهیم سحرخیز در "اولین همایش سراسری توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش در افق 1404 " افزود:‌ آموزش و پرورش رسیدن به پوشش 70 درصدی در رشته‌های هنرستانی را در افق برنامه‌های خود هدفگذاری کرده است و در این راستا طی یک سال گذشته 1200 هنرستان احداث و به جمع هنرستان‌های کشور افزوده شده است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 6700 هنرستان در سطح کشور فعالیت می‌کنند،‌ توسعه تعداد هنرستان‌ها را اتفاقی بی‌نظیر در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: با اصلاح فرآیند تحصیلی دانش آموزان در هنرستان‌ها شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود.

وی گفت: پیشرفت‌های روز افزون در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، انقلاب عظیمی در نیروها و روشهای تولید ایجاد کرده است، لذا سرمایه‌گذاری زیربنایی و تامین منابع فیزیکی برای شتابدهی به فرآیند تولید و تحول اقتصادی تنها با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش و تربیت و تامین منابع انسانی لازم اثربخش خواهد بود.

سحرخیز تصریح کرد: توجه به توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش به دلیل انعطاف پذیری نشات گرفته از روند تحولات بازار کار و نیاز جامعه، ضرورتی انکار ناپذر است.

وی تاکید کرد: این آموزش‌ها تنها راهکار اساسی برای برون رفت از معضل بیکاری و فراهم سازی زمینه‌های توسعه کشور است و آینده شغلی و تحصیلی شفافی را برای دانش آموختگان رقم خواهد زد.

سحرخیز با بیان اینکه تعداد بیکاران تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر 10 برابر بیشتر از دیپلمه‌هاست، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش با افتخار اعلام می‌کند که بیش از 90 درصد از فارغ التحصیلان رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش مستقیما جذب بازار کار می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این همایش با هدف بررسی جایگاه رشته‌های فنی حر‌فه‌ای در توسعه کشور برگزار می‌شود و برای اولین همایش بیش از 160 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از بررسی‌های لازم 21 مقاله برگزیده و 10 مقاله نیز در این همایش ارائه خواهد شد.

 

کد خبر 190416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز