همشهری آنلاین: نایب رئیس انجمن برنج کشور اعلام کرد: بازار ایران مملو از برنج‌های آمریکایی و هندی است که به صورت مستقیم از امارات وارد ایران می‌شوند و این در حالی است که شالیکاران زیادی در معرض بیکاری قرار گرفته‌اند.

شالیکاری

  پرویز حسین نتاج، در این زمینه به ایلنا گفت: به رغم ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی وزارت صنعت تجارت و بازرگانی نسبت به واردات بی‌رویه این محصولات اقدام می‌کند.

 او از بیکاری گسترده شالیکاران در کشور خبر داد و گفت: به علت افزایش بی‌رویه برنج امسال شالیکاران زیادی در معرض بیکاری قرار گرفته‌اند.

 نتاج با انتقاد از سیاست دولت در زمینه واردات برنج به داخل کشور یاد آور شد: ‌دولت سالیانه به طور میانگین یک میلیون تن برنج وارد کشور می‌کند. در حالی که در بد‌ترین شرایط نیاز کشور به واردات برنج ۴۰۰ هزار تن است. این در حالیست که کشاورزان مجبور به پرداخت خساراتی هستند که در ایجاد آن هیچ نقشی ندارند.

 نایب رئیس انجمن برنج کشور با بیان اینکه هزینه‌های کارگری در این بخش بیش از ۷۰ درصد مجموع هزینه‌ها را شامل می‌شود، گفت: به علت عدم حمایت دولت از کشاورزان در پی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه کارگران افزایش یافته است.

 او از کاهش سطح زیر کشت ارقام پر محصول کشاورزی خبر داد و خاطرنشان ساخت: سطح زیر کشت ارقام پر محصول هم اکنون به دو سوم کاهش یافته است.

کد خبر 177357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز