دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

برخی مدیران مدارس شهر تهران از تعیین ضرب‌الاجل آموزش و پرورش شهر تهران برای برچیده‌شدن تابلوهای مدارس قرآنی خبر داده‌اند، در همین حال مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: هیچ مدیری حق جمع‌آوری تابلوهای مدارس قرآنی را ندارد.

مدارس قرآن

به گزارش مهر، مشکلات اجرای نظام 3-3-6 این بار دامن مدارس قرآنی را گرفته است و گویا کسری بودجه آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق و دستمزد مربیان این مدارس و نبود فضای کافی برای دانش‌آموزان منجر به تصمیم‌گیری جدیدی برای مدارس قرآنی مبنی بر برچیده‌شدن تابلوهای آبی رنگ مدارس قرآنی شده است.

یکی از مدیران مدارس قرآنی جنوب تهران با تأیید خبر برچیده‌شدن تابلوهای مدارس قرآنی توضیح داد: دو سال پیش آموزش و پرورش طی یک اقدام ضرب‌الاجلی 80 درصد مدیران مدارس هر منطقه را مجبور به نصب تابلوهای آبی رنگ مدارس قرآنی کرد که در آن زمان تهیه و نصب تابلو هزینه‌هایی را برای مدیر مدرسه به همراه داشت.

او افزود: علاوه بر این هزینه‌ها، هزینه امکاناتی همچون خرید ضبط صوت و نصب ‌ وایت‌بردهای ویژه برای آموزش قرآن به مدیران تحمیل شد، ولی امروز باید از تمام این هزینه‌های اضافی صرف‌نظر کرده و به‌دلیل یک تصمیم‌گیری عجولانه، تابلوهای مدارس قرآنی و دیگر امکانات مدرسه جمع‌آوری شود و به انبارها برود.

یکی از مدیران مدرسه قرآنی در شرق تهران نیز با تأیید این موضوع گفت: بنا به گفته‌های مدیران ادارات، آموزش و پرورش به‌دلیل اجرای نظام 3-3-6 و اجرای سند تحول بنیادین با کسری بودجه روبه‌رو شده و توان پرداخت حقوق مربیان قرآنی این مدارس را ندارد و به همین دلیل باید عنوان قرآنی از مدرسه حذف شود.

از سوی دیگر مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: هیچ مدیری حق جمع‌آوری تابلوهای مدارس قرآنی را ندارد. محمد بنیادی درباره علت جمع‌آوری تابلوهای آبی رنگ مدارس قرآنی اظهار کرد: چنین موضوعی اصلا صحت ندارد و دستورالعملی مبنی بر جمع‌آوری تابلوهای آبی رنگ مدارس قرآنی به مدیران مدارس شهر تهران و به سایر مدیران استان‌ها ابلاغ نشده است.

کد خبر 190299
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز