دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: انستیتوی صنایع دفاعی سازمان پژوهش‌های علمی و فنی ترکیه (توبیتاک) اعلام کرد که مهندسان این انستیتو موفق به تولید کیت حساسی که قابلیت هدایت بمب‌های هوا به زمین را دارند، شده‌اند.

موشک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روز دوشنبه ایرنا، مسئولان انستیتوی صنایع دفاعی سازمان پژوهش‌های علمی و فنی ترکیه اعلام کرده‌اند که بمب‌های هوشمند از سال 2013 میلادی (سال آینده) بر روی جنگنده بمب افکن‌های نیروی هوایی ترکیه نصب خواهند شد.

شبکه‌های خبری ترکیه نوشتند: «کیت حساس هدایت موشک» قابلیت نصب بر روی بمب‌های معمولی هوا به زمین را دارند و بدین ترتیب با نصب این کیت، بمب‌های جگنده‌های ترکیه به بمب هوشمند تبدیل خواهند شد.

گفته می‌شود، این کیت حاصل فعالیت پنج ساله مهندسین صنایع دفاعی ترکیه است و این بمب‌های هوشمند با استفاده از ماهواره‌ها و رادارهای ویژه، در راستای مختصات داده شده خواهند توانست هدف را از فاصله 25 کیلومتری با انحراف بسیار کمی در حد شش متر از بین ببرند.

«نهاد ارگون» وزیر صنعت، علوم و فناوری ترکیه نیز گفته است: زیرساخت تولید انبوه کیت حساس بمب‌های هوشمند، آماده شده و تولید آن از سال 2013 میلادی شروع خواهد شد.

کد خبر 190278
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز