شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده نیروی انتظامی، گفت: در طول نوروز، سرقت مسلحانه 32 درصد، کیف‌‏قاپی 32 درصد، سرقت قطعات خودرو 22 درصد، تماس با 110 یک درصد و تماس‌‏های امداد و نجات جاده‌‏ای 39 درصد افزایش یافته‌است.

سردار حسین ذوالفقاری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، در جمع خبرنگاران، گفت: بیشترین میزان جرایم در طول نوروز مربوط به استان‌‏ تهران با 31 درصد و استان‌‏های خراسان رضوی، اصفهان، فارس هر یک با 3/7 درصد  بوده است.

وی، افزود: کمترین میزان جرایم مربوط به استان ایلام با یک دهم درصد ، خراسان جنوبی دو دهم درصد  و زنجان و کهگیلویه و بویراحمد هر یک با 3/5 درصد  بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به کاهش فرار از منزل در ایام نوروز، گفت: در ایام نوروز فرار زنان و دختران از منزل 14 درصد و فرار پسران 39 درصد کاهش یافته است.

وی، خاطرنشان‌‏کرد: در ایام نوروز اغفال افراد 18 درصد کاهش یافته، همچنین دستگیری مزاحمان 6 درصد افزایش یافته است.

ذوالفقاری، افزود: در طول نوروز کشفیات تجهیزات ماهواره 159 درصد، مشروبات الکلی 21 درصد و اقلام مبتذل فرهنگی 13 درصد افزایش یافته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به بازدید 231 هزار و 220 مرکز اقامتی و پذیرایی توسط مأموران اماکن نیروی انتظامی در ایام نوروز، گفت: در این بازدیدها به 35 هزار و 206 متصدی مرکز تذکر داده شد و 15 هزار و 800 فقره شکایت مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گفته وی، در ایام نوروز 93 مرکز اقامتی پلمب شده که بیشتر آنها به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی بود.

ذوالفقاری، در مورد تصادفات گفت: در ایام نوروز 770 نفر در صحنه تصادفات رانندگی کشته شدند که 106 نفر از آنان مربوط به درون شهر و 664 نفر مربوط به برون‌‏شهر بودند.

وی، یادآور شد: در ایام نوروز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان تصادفات فوتی درون شهری 35 درصد و برون‌‏شهری 16 درصد کاهش یافت که در مجموع تعداد فوت‌‏شدگان در صحنه تصادفات 20 درصد کاهش یافته است.

وی، افزود: تعداد مجروحان ناشی از تصادفات در درون شهرها 18 درصد و برون‌‏شهرها 17 درصد کاهش یافته است.

ذوالفقاری، با اشاره به وقوع 36 هزار و 409 فقره تصادف رانندگی در طول اجرای طرح نوروزی، خاطرنشان‌‏کرد: به طور کلی میزان تصادفات درون شهری 12 درصد و برون‌‏شهری شش درصد کاهش یافته است.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، رقم تصادفات در نوروز سال گذشته 40 هزار و 633 مورد بوده که در نوروز امسال 10 درصد کاهش یافته است.

وی، یادآور شد: در سال جاری 241 هزار و 182 فقره تخلف رانندگی توسط مأموران پلیس کنترل و 14 هزار و 589 دستگاه خودرو نیز توقیف شده‌‏اند.

ذوالفقاری، با اشاره به افزایش 30 درصدی کنترل تخلفات رانندگی، افزود: در ایام نوروز 24 هزار و 514 دستگاه موتورسیکلت توسط پلیس توقیف شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، در خصوص جغرافیای وقوع تصادفات در ایام نوروز، گفت: بیشترین تصادفات به ترتیب در تهران بزرگ، اصفهان، خراسان رضوی و استان تهران و کمترین تصادفات به ترتیب در استان‌‏های اردبیل، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و ایلام ثبت شده است.

وی، افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در صحنه به ترتیب به استان‌‏های اصفهان، کرمان، فارس، خراسان رضوی، هرمزگان و کمترین آن به استان‌‏های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، کردستان و چهارمحال و بختیاری مربوط می‌‏شود.

ذوالفقاری، گفت: در ایام نوروز، 32 هزار و 767 تخلف توسط سیستم‌‏های کنترل نامحسوس پلیس و 32 هزار و 415 فقره تخلف توسط دوربین‌‏های کنترل سرعت ثبت شده است.

وی، با اشاره به نقش نوع خودروها در وقوع تصادفات، گفت: 63 درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری و وانت‌‏بارها، 10 درصد مربوط به کامیون، 15 درصد مربوط به موتورسیکلت، 5 درصد مربوط به مسافرهای عمومی شامل اتوبوس، مینی‌‏بوس و مسافربرهای سواری و 7 درصد مربوط به عابر پیاده بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، یادآور شد: حدود 50 درصد تصادفات در فاصله ساعت 12 ظهر تا 20 بعد از ظهر  اتفاق می‌‏افتد و 50 درصد تصادفات نیز به 16 ساعت دیگردر طول روز مربوط می‌‏شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به کاهش یک درصدی جرایم در طول نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: در این ایام سرقت منزل سه درصد، اماکن دولتی سه درصد، بانک 71 درصد، اتومبیل سه درصد، موتورسیکلت چهار درصد، جیب‌‏بری 11 درصد، آدم‌‏ربایی و گروگانگیری 61 درصد، قتل 17 درصد و شرارت 17 درصد کاهش یافته است.

وی، در خصوص دستگیری تعدادی از زنان که در برخی پارک‌‏ها اقدام به جمع‌‏آوری امضا می‌‏کردند، افزود: این افراد تحت عنوان دفاع از حقوق زنان درمورد  مسائلی مانند قصاص و طلاق اقدام به جمع‌‏آوری امضا کردند و آنها افرادی خاص با نگرش‌‏های سیاسی خاص هستند.

ذوالفقاری، خاطرنشان‌‏کرد: در بحث جمع‌‏آوری امضا توسط خانم‌‏ها یک مورد دستگیری داشته‌‏ایم که گزارش آن به مراجع قضایی ابلاغ شده و مطابق قانون با این افراد برخورد می‌‏شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اعدام دو مأمور ناجا به دلیل فساد مالی، گفت: قرار نیست مجدد به این مسئله دامن زده شود و توضیحات بیشتر در این خصوص را از فرمانده نیروی انتظامی بخواهید.

وی، در خصوص ناپدیدشدن یک فرد آمریکایی در آب‌‏های خلیج فارس، گفت: هنوز در این زمینه به صورت رسمی گزارش واصل نشده است.

کد خبر 19015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز