همشهری‌آنلاین: بیست‌و هفتمین شماره دو ماهنامه توسعه مهندسی بازار برای مهر و آبان 91 با آثار و مقالات تازه منتشر شد.

توسعه مهندسی بازار

شماره 27 مجله توسعه مهندسی بازار توسعه مهندسی بازار در این شماره میزبانی جمع وسیعتری از بزرگان بازاریابی ایران و جهان را دارد که در زیر نگاهی اجمالی به عناوین این نشریه آمده است.

• سرمقاله: دکتر حسن قاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دارای سوابق اجرایی فراوانی در شرکت‌های بزرگ و کوچک است. سرمقاله‌ این شماره از او است و به موضوع فوق‌العاده اساسی اشاره کرده که توجه به آن سرنوشت بنگاه‌های اقتصادی را تغییر خواهد داد.

• میزگرد: تحقیقات بازاریابی در ایران از دو منظر بنگاه‌های اقتصادی، و شرکت‌های تحقیقات با حضور دکتر زهره دهدشتی‌شاهرخ، دکتر کامبیز حیدرزاده، مهندس سعید جارودی، مهندس امیرحسین سرفرازیان و نیوشا صداقت کیش برگزار شد.

• نوروماکتینگ: نورومارکتینگ موضوعی است برپایه‌ مطالعات بین رشته‌ای. بازاریابان تیزبین و هوشمند دریافتند می‌توانند برای پیشبرد فعالیت‌های بازاریابی، تبلیغات، و فروش از دستگاه‌ها و ابزارهای پزشکی بهره‌مند شوند که متخصصان عصب‌شناسی (نورولوژی) برای تشخیص ضایعات مغزی استفاده می‌کنند. برای مثال از این ابزارها شرک‌ها و برندهای جهانی استفاده می‌کنند، روِسای جمهوری آمریکا برای پیش‌بینی آرای مردم استفاده می‌کنند، و...

خواهید گفت چگونه؟ پاسخ این پرسش و بسیاری از کاربردهای نورومارکتینگ را در این شماره و نشریه‌ پیشین (شماره‌ 26) جستجو کنید.

جالب است اگر بدانید اکنون برخی از دانشگاه‌‍‌های معروف دنیا در رشته‌های بازاریابی از متخصصان نوروساینس، و نورومارکتینگ برای تدریس استفاده می‌کنند. گفتگوهایی با این بزرگان و از جمله رئیس انجمن کسب‌وکار و علوم نورومارکتینگ (NMSBA) داشته‌ایم که هم این شماره و هم شماره‌های آتی در جریان آن قرار خواهید گرفت.

• فیلم‌های نورومارکتینگ:

یک لوح فشرده حاوی 10 فیلم از بزرگان نورومارکتینگ جهان و مؤسسات معروف ‌دنیا نظیر سیلزبرین (sales brain) و نوروفوکس (NeuroFocus) به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی تهیه و به قیمت 5 هزار تومان قابل خریداری است. به اختصار درباره‌ این فیلم‌ها در صفحات 30 و 31 آمده است.

• فیلم‌های فروش: آموزشگاه بازارسازان برای تقویت هرچه بیشتر ویزیتورها و فروشنده‌های حرفه‌ای، تاکنون 72 فیلم کاربردی آموزش فروش را در قالب 9 لوح فشرده تولید و به فروش می‌رساند. سومین لوح فشرده را در صفحات 31 و 32 بخوانید که برجستگان و مربیان فروش دنیا چه تکنیک‌هایی را برای افزایش فروش به کار می‌برند.

• اخبار بازاریابی ایران و جهان: صفحات اخبار بنا بر آنچه از برخی استادان و مدیران می‌شنویم، بخش جذاب مجله است. چون تازه‌ترین رویدادها، استراتژی‌ها، و تاکتیک‌های شرکت‌های برتر جهانی را می‌خوانید.

• گفتگو با استادان بازاریابی دنیا: سه مصاحبه در این شماره خواهید دید:

  1. دکتر سوزی موریش، استاد بازاریابی دانشگاه نیوزیلند
  2. دکتر ساک آنک ویزیت، استاد بازاریابی دانشگاه سن خوزه، مؤلف کتاب بازاریابی بین‌المللی
  3. مهدی بهبودی، استاد بازاریابی مؤسسه‌ آموزش عالی غزالی، مترجم کتاب (بازاریابی بین‌المللی)

• با بزرگان بازار و دانشگاه: معرفی 2 مدیر برجسته‌ دنیا و 2 استاد برجسته‌ جهانی که متولدان آبان ماه هستند

  1. ایندرا نوئی: مدیرعامل پپسی (هندی‌الاصل)
  2. تیم کوک: مدیرعامل اپل ‌(جانشین استیو جابز)
  3. تام پیترز: استاد و نویسنده‌ معروف جهانی
  4. زیگ زیگلار: فروشنده‌ بین‌المللی.

• معرفی کتاب‌های بازاریابی و فروش: در این شماره، علاقه‌مندان با 14 کتاب جدید آشنا می‌شوند که بتازگی از سوی ناشران بازاریابی چاپ و توزیع شده است. 

نشریه توسعه مهندسی بازار با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی پرویز درگی و سردبیری محسن جاویدمؤید هر دو ماه یکبار منتشر می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه این نشریه می‌تواند از طریق نشانی اینترنتی http://marketingmag.ir اقدام نمایند.

کد خبر 189698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز